آفتاب
17 تا 19 اسفندماه برگزار می‌شود:

کارگاه آموزشی «آشنایی با اصول فلوسایتومتری و کاربرد آن در تشخیص بالینی»

کارگاه آموزشی «آشنایی با اصول فلوسایتومتری و کاربرد آن در تشخیص بالینی»

رئیس آزمایشگاه ایمونولوژی مرکز پزشکی مسیح دانشوری از برگزاری اولین کارگاه آموزشی کشوری جهت آشنایی با اصول فلوسایتومتری و کاربرد آن در تشخیص بالینی با همکاری مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی در تاریخ 17 تا 19 اسفند ماه امسال در محل این مرکز خبر داد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر اسماعیل مرتاض، دبیر علمی این کارگاه با اشاره به حضور دکتر «ردگلد فرانک»، استاد دانشگاه اترخت هلند، فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی به عنوان یکی از مدرسین این کارگاه آموزشی گفت: مبانی فلوسایتومتری در بالین و کاربرد تشخیصی آن در بیماری‌های التهابی، عفونی، اتوایمیون و نقص ایمنی»، «استفاده تحقیقاتی و بالینی فلوسایتومتری»، «آشنایی با اصول دستگاه فلوسایتومتری (تئوری و عملی)، «پارامترهای سلولی قابل اندازه‌گیری با فلوسایتومتری و کاربرد بالینی آنها»، «اصول رنگ آمیزی سلول‌ها با انواع آنتی بادی‌های نشاندار شده با فلوکروم‌ها و شناسایی ایزوتایپ‌های مربوطه» از جمله مباحثی است که در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ‌از دیگر مباحث کارگاه موضوعاتی همچون «انتخاب و آماده سازی نمونه‌های خون و سلولی برای رنگ آمیزی‌های سطحی و داخل سلولی»، «رنگ آمیزی عملی (ماکروفاژ U937) با آنتی‌بادی شناسایی تیپ سلولی»، «آپوپتوزیس سلولی و رنگ آمیزی داخل سلولی، آموزش نحوه کار با نرم افزار الکترونیکی مربوطه و آنالیز و تفسیر داده‌های تحقیقاتی و بالینی (تئوری و عملی)» قابل ذکر است.

رئیس آزمایشگاه ایمونولوژی مرکز پزشکی مسیح دانشوری گفت: سری دوم این کارگاه با دعوت از استادان مجرب بالینی خارجی و داخلی برای تفسیر نتایج فلوسایتومتری، ایمونوفنوتایپینگ بیماری‌های عفونی (پانل T Cells ، B Cells و Innate Immunity) و سرطان‌های خون و نقص‌های ایمنی مثل CGD ، SCID و ... در تابستان 93 برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این کارگاه آموزشی برای رشته‌های فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی اطفال، بیماری‌های خون و سرطان بزرگسالان، عفونی اطفال و رشته‌های تخصصی بیماری‌های عفونی و گرمسیری، بیماری‌های کودکان، آسیب شناسی، علوم آزمایشگاهی هماتولوژی و کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی و تمام علاقه‌مندان می‌تواند مفید واقع شود و همچنین دارای امتیاز بازآموزی (آموزش مداوم جامعه پزشکی) است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 26109507 واحد همایش و سمینارهای پژوهشکده آموزشی- پژوهشی بیمارستان مسیح دانشوری تماس گرفته و یا با پست الکترونیکی [email protected] مکاتبه کنند.

انتهای پیام

کد N143505

وبگردی