آفتاب

مرکل در سفرش به اراضی اشغالی، رام الله نمی‌رود

مرکل در سفرش به اراضی اشغالی، رام الله نمی‌رود

منابع آگاه اعلام کردند که آنگلا مرکل در سفر امروز (دوشنبه) خود به اراضی اشغالی به رام‌الله نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌به نقل از منابع آگاه نوشت: منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سفر امروزش به اراضی اشغالی به رام‌الله نمی‌رود.

مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص این که چرا آنگلا مرکل رام ‌الله را در لیست سفر امروز خود به اراضی اشغالی قرار نداده، توضیحی ندادند.

مرکل در این سفر ریاست یک هیات آلمانی متشکل از وزیران و مسئولان اقتصادی و سیاسی را برعهده خواهد داشت و با مسئولان رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و شیمون پرز، رئیس این رژیم دیدار می‌کند.

صدراعظم آلمان که مواضع منعطف‌تری در مقایسه با مسئولان اروپایی در خصوص شهرک سازی‌ها اتخاذ کرده عنوان داشت: این سفر در راستای حمایت از تلاش‌ها برای تحقق صلح در منطقه است.

مرکل همچنین اعلام خواهد کرد، در صورتی که تل آویو مواضع منعطف‌تری در قبال توافق چارچوبی جان کری، وزیر خارجه نشان دهد، اتحادیه اروپا آماده است تا امتیازهای بی‌سابقه‌ای به رژیم صهیونیستی دهد.

صدراعظم آلمان در این سفر خود در خصوص چشم‌اندازهای همکاری میان رژیم صهیونیستی و آلمان در عرصه‌های اقتصادی و مبادلات تجاری و قراردادهای سلاح بحث و مذاکره می‌کند.

قرار است در جریان این سفر دو توافقنامه در خصوص صدور روادید به اراضی اشغالی و آلمان به امضا برسد.

انتهای پیام

کد N143404

وبگردی