آفتاب

حذف بندر و راهبرد جدید آمریکا در سوریه

حذف بندر و راهبرد جدید آمریکا در سوریه

تسنیم نوشت:

پروژه جدید غرب در سوریه با بازی تروریست‌های سوری، هماهنگی انگلیس و کارگردانی آمریکا زیر پوست مبارزه با تروریسم دنبال می‌شود.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سوری تشرین، در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند همتای فرانسوی وی از شراکت بین دو کشور به صورت دائما مستحکم خبر دادند و آن را نمونه‌ای از همکاری‌های بین‌المللی خواندند، اطلاعات کنونی نشان از ابزارهای طمع ورزی‌های استعماری در این مشارکت در قبال منطقه و نقش آن در ترسیم استراتژی جدید در جنگ این محور در سوریه است.
این راهبرد دو هدف عمده را به عنوان محورهای کلی خود دنبال می کند:
اول: توانایی اسرائیل در استقرار پروژه جان کری در راستای امضای توافقی که بتواند دولت یهودی اسرائیلی را بر اساس سازشی دائمی به رسمیت بشناسد. این سند در راستای منافع اسرائیل است، همان رژیمی که بیشترین جنایت‌ها را در تخریب دولت سوریه دنبال می‌کند و به دنبال تجزیه این کشور است.
دوم: در این راستا تروریسم که به همکاری با برخی دولت‌های منطقه‌ای سوق داده شده است، باید بتواند پایه‌های تجزیه مطلوب که تحلیلگران لابی‌های صهیونیستی در مراکز مطالعاتی آمریکا و اسرائیل به آن رسیده‌اند را بنا کنند.
با وجود اینکه کری در سند خود به دنبال توانمندسازی اسرائیل است، اما استراتژی این کشور دوره مصرف خود را از دست داده است، به همین دلیل این کشور به دنبال استراتژی جدید است که بر اساس آن واشنگتن و هم پیمانان غربی و منطقه ای آن در ترکیه و عربستان سعودی و قطر به دنبال ایجاد دستاویزهای جدید از جمله صحبت در مورد بحران انسانی در سوریه و خطرات روز افزون تروریسمی که خودشان آن را تشدید می کنند، هستند تا بتوانند برخی برگه ها را به کمک گرفته و زمینه را برای پیروزی تروریست ها در سوریه فراهم نمایند.
از این منظر است که بندر بن سلطان از صحنه حذف می شود تا محمد بن نایف مدیریت پرونده سوریه را در دست گیرد، ایگور پانکراتینکو تحلیلگر روس در این مورد می گوید که این بدان معنی است که استراتژی واشنگتن و هم‌پیمانان جدید این کشور به دنبال انحصار منابع تامین مالی گروه‌های تروریست در دولت سعودی است و همچنین می‌خواهد هماهنگی‌های لازم نظامی برای این گروه‌ها را نیز منحصرا به لندن بسپارد، چرا که انگلیس مهارت اطلاعاتی بالا و نقش قابل توجهی در لیبی داشته است.
بنا بر اعلام این کارشناس روس از آنجائیکه این اقدام در نزد جامعه جهانی غیر قانونی است، دولت آمریکا به دنبال انحراف افکار عمومی از آن با تشکیل ائتلاف جدید مخالفان است تا همه چیز را خوب و سالم نشان دهد، چرا که اوباما جایزه صلح نوبل را دریافت کرده و باید همه وی را سازش آفرین بشناسند و تصور کنند وی به دنبال جلوگیری از بحران انسانی بدون دخالت نظامی است. به همین علت وی پرونده سوریه را از دست بندر بن سلطان خارج می کند، چرا که بندر یک تروریست معروف بین‌المللی است که جامعه جهانی دستان وی را از طریق تامین مالی تروریست‌ها به خون ملت سوریه آلوده می دانند، به این ترتیب این پرونده به یکی دیگر از ابزارهای داخلی عربستان سپرده می‌شود تا سناریوی آمریکایی اسرائیلی در سوریه اجرا شود.
بنابراین پروژه عربستان سعودی و اردن و استرالیا و کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به مخالفان سوری و تاکید مجدد در راستای ارائه این موضوع به شورای امنیت همگی اقداماتی جدید در پرونده سوریه هستند. پرونده ای که روی استراتژی جدید حساب باز کرده تا به مرحله اجرا وارد شود. آنهم بعد از کنفرانس ژنو 2 که شاید دستاوردی برای این طرف‌ها داشته باشد.
این راهبرد به دنبال تشدید تجاوز آمریکا در "چارچوب انسانی " و پوشش تروریسم خونین است و زمانی به اجرا گذاشته شده که سوریه جهان را با پایداری خود در مبارزه با تروریسم و از بین بردن گروه‌های تروریستی شگفت‌زده کرده و در عین حال روند آشتی ملی را نیز بین ساختارهای داخلی خود آغاز کرده است.

5252

کد N143331

وبگردی