آفتاب

مرسی به دادن اطلاعات امنیتی مصر به ایران متهم شد

مرسی به دادن اطلاعات امنیتی مصر به ایران متهم شد

تسنیم نوشت:

یک دادستان مصری ادعا کرده است که محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر اسرار ملی این کشور را در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار داده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی، تامر الفرقانی روز یک‌شنبه (4 اسفند) در دومین جلسه محاکمه مرسی به‌اتهام جاسوسی گفت که رئیس جمهور برکنار شده مصر و 35 عضو اخوان المسلمین چنین اسراری را فاش کرده‌اند. این اتهام شامل ارائه اسرار دفاع ملی به ایران، لبنان و فلسطینی‌ها می‌شود. مرسی در صورتی که مجرم شناخته شود به اشد مجازات محکوم خواهد شد.
این محاکمه یکی از سه محاکمه‌ای است که علیه مرسی برگزار می‌شود و بخشی از سرکوب‌های بی‌رحمانه دولتی علیه وی و جنبش اخوان المسلمین از زمان برکناری وی در ماه جولای است.
یک دادگاه مصری در روز شنبه 31 معترض طرفدار مرسی را به‌اتهام تجاوز به میدان نمادین «تحریر» در قاهره طی ماه گذشته به دو سال حبس محکوم کرد.
مصر از 3 جولای 2013 که ارتش مصر نخستین رئیس جمهور منتخب این کشور طی انتخاباتی دموکراتیک را برکنار کرد صحنه بحران و تظاهرات ضددولتی بوده است.
از آن زمان دولت دست‌نشانده مصر سرکوب خونینی را علیه طرفداران مرسی انجام داده و هزاران عضو اخوان المسلمین از جمله رهبران ارشد این حزب را بازداشت کرده است.

5252

کد N143328

وبگردی