آفتاب

نخستین اسلحه هوشمند وارد بازار آمریکا شد

نخستین اسلحه هوشمند وارد بازار آمریکا شد

نیویورک، ایرنا - نخستین اسلحه هوشمند که فقط در دست صاحب آن کار می کند، وارد بازار آمریکا شد.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: این تفنگ 22 دهم کالیبر که در شرکت آلمانی آرماتریکس تولید شده، تنها وقتی عمل می کند که صاحب آن ساعت مچی که حاوی کد رمزی آن است را در دست کرده باشد.

تفنگ های هوشمند هنگام دزدیده شدن و یا تصاحب تفنگ پلیس در درگیری ها عمل نکرده و از شلیک شدن ناخواسته جلوگیری می کند. همچنین، به علت رایج بودن اسلحه در آمریکا، آمار کشتار و قتل عام به دست کودکان و نوجوانانی که اسلحه والیدن خود را می دزدند، بالا می باشد که اینگونه تفنگ های هوشمند می تواند از بروز آن جلوگیری کند.

تا به حال مقامات آمریکایی چندین بار سعی داشته اند که با تصویب لایحه ای، اینگونه اسلحه های هوشمند را اجباری کنند ولی به علت لابی شرکت های بزرگ و قدرتمند اسلحه فروشی تلاش آنها بی ثمر بوده است.

سلسله تیراندازیهای خونبار اخیر در آمریکا که باعث شده از دانش آموزان دبستانی تا دبیرستانی و دانشجویان اقدام به تیراندازی به همکلاسان خود کنند به یک معضل بزرگ برای این کشور تبدیل شده است.

بر اساس آمارها، آمریکا دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور است؛ به گونه ای که در برابر هر 100 نفر جمعیت ایالات متحده 90 قبضه تفنگ و سلاح کمری در این کشور وجود دارد.

اروپام/ 1908** 1337
کد N142955

وبگردی