آفتاب
بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا،

در مذاکرات اجازه داده نشد زیاده‌خواهی‌ها جایگاهی پیدا کند

در مذاکرات اجازه داده نشد زیاده‌خواهی‌ها جایگاهی پیدا کند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دور از مذاکرات اجازه داده نشده که زیاده‌خواهی‌ها جایگاهی پیدا کند، گفت: سیر نزولی منحنی تحریم نشان می‌دهد که ما باید در چارچوب دیپلماسی فعال هم دولتی و هم پارلمانی در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارزیابی از مذاکرات اخیر در وین، گفت: در این دور تیم مذاکره‌کننده به خوبی از منافع ملی و حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کرده و اجازه نداده که زیاده‌خواهی‌ها در مذاکرات جایگاهی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه طبیعی است که مذاکرات باید در چارچوب سند ژنو پیش برود، اظهار کرد: ما نیز در سطوح متعدد بارها اعلام کرده‌ایم که به قراری که گذاشته‌ایم پایبند هستیم و این نشان دهنده اصولگرا بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است که به عهد و پیمانی که با دنیا می‌بندد پایبند است و عمل می‌کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نیز باید بدانند که ما به هیچ وجه از حقوق حقه ملت ایران که در چارچوب مقررات بین‌المللی آژانس و عهدنامه ان‌پی‌تی است کوتاه نخواهد آمد و مصرانه بر حقوق هسته‌ای خودش پافشاری خواهد کرد.

بروجردی درباره اینکه به نتیجه رسیدن مذاکرات و ادامه روند اعتمادسازی با حفظ منافع ملی چقدر به تثبیت حقانیت ایران و افزایش اعتراضات بین‌المللی به تحریم‌کنندگان کمک می‌کند و در سیاست‌های اقتصادی تاثیر دارد، اظهار کرد: در هر صورت وقتی که فضای سیاسی باز می‌شود طبیعی است که فضای اقتصادی هم رونق بیشتری می‌گیرد و بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مندی نشان می‌دهند که با کشورمان همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به سیر نزولی منتهی تحریم خاطرنشان کرد: تمامی اینها نویدبخش وضعیتی است که در آینده در این بعد خواهیم داشت. البته اتکای ما حتما باید بر توانمندی‌های ملی و اقتصاد مقاومتی باشد که این اصل قضیه است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: البته در اقتصاد مقاومتی نیز کار اقتصادی با دنیا بخشی از رونق اقتصادی ما است و آن باید در چارچوب دیپلماسی فعال هم دولتی و هم پارلمانی هر چه بیشتر خود را نشان دهد.

انتهای پیام

کد N142905

وبگردی