آفتاب

استقبال ازˈ نیم وجبی ˈ در دهلی نو

استقبال ازˈ نیم وجبی ˈ در دهلی نو

دهلی نو - ایرنا - درنخستین جشنواره بین المللی تئاتر برای مخاطبان جوان، نمایش ایرانی ˈنیم وجبیˈ در دهلی نو به روی صحنه رفت و با استقبال زیاد مواجه شد.

به گزارش ایرنا، این نمایش شاد و آهنگین که درآن از روش اوریگامی برای ساخت وسایل صحنه استفاده شده با حضور دانش آموزان مدارس از جمله مدرسه ایرانیان روز یکشنبه درمرکز همایش های بین المللی ˈ بال باوان ˈ پایتخت هند به اجرا درآمد و مورد استقبال خوب تماشاگران قرار گرفت.

در نخستین جشنواره بین المللی تئاتر برای مخاطبان جوان گروه های نمایشی از کشورهای مختلف از جمله ایران، هند، آلمان، استرالیا، سریلانکا و دانمارک نمایش های خود را به روی صحنه بردند.

اسیتژ (ASSITEJ) شبکه بین المللی تئاتر برای کودکان و افراد جوان برگزار کننده این جشنواره، نهادی بین المللی است که حدود هزار عضو از گروههای نمایشی، سازمان ها و افراد از طریق مراکز ملی در٨٣ کشور در آن مشارکت دارند.

ˈˈآشیش گاشˈ رییس مرکز ملی اسیتژ هند تابستان امسال با سفر به تهران و حضور در نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان علاقه مندی خود را برای شرکت یک گروه نمایشی از ایران در این رویداد هنری ابراز داشت که در نهایت پس از ارسال چند اثر، ˈنیم وجبیˈ کاری از امیر مشهدی عباس برای اجرا دردهلی نو انتخاب شد.

نمایش این گروه در سه نوبت در جشنواره بین المللی تئاتر در دهلی نو به روی صحنه رفت.

نمایش زنده عروسکی نیم وجبی داستان کودکی است که یک روز با پدرش تنها می ماند و ماجراهایی را ایجاد می کند.

این دومین بار در چند ماه اخیر است که گروههای نمایشی از ایران در جشنواره های بین المللی هنری هند شرکت می کنند.

نخستین جشنواره بین المللی تئاتر برای مخاطبان جوان پس از یک هفته برگزاری روز یکشنبه چهارم اسفند ماه (دیروز) به کار خود پایان داد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N142816

وبگردی