آفتاب

اشتون امروز در اوکراین

اشتون امروز در اوکراین

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، کاترین اشتون امروز (دوشنبه) به اوکراین سفر خواهد کرد و قرار است در خصوص تدابیری برای تقویت اوضاع اقتصادی این کشور با مقامات کی‌یف گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اشتون در کی‌یف قرار است با شخصیت‌های برجسته دیدار و در خصوص حمایت اتحادیه اروپا از راه حلی پایدار برای بحران سیاسی اوکراین و تدابیری برای تثبیت اوضاع اقتصادی این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرده است آماده است از اوکراین حمایت اقتصادی به عمل آورد.

پیش از این، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای از آزادی یولیا تیموشنکو استقبال کرد و خواستار تشکیل دولتی جامع شد و از تمامی طرف‌ها درخواست کرد تا اتحاد این کشور را حفظ کنند.

اشتون گفت: اتحادیه اروپا انتظار دارد تا تمامی طرف‌ها در اوکراین مسوولیت‌پذیر باشند و هدفشان حفظ اتحاد، تمامیت ارضی، استقلال و حق حاکمیت کشورشان باشد. من از همه اوکراینی‌ها می‌خواهم که تابع قانون و قانون اساسی باشند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که راه‌حل پایدار برای بحران اوکراین باید شامل اصلاح قانون اساسی، تشکیل دولت جدید جامع و ایجاد شرایطی برای برگزاری انتخابات دموکراتیک باشد.

وی همچنین عنوان داشت: آزادی تیموشنکو گامی رو به جلو است و اتحادیه اروپا کاملا به حمایت از روند سیاسی اوکراین متعهد است و به اصلاح شرایط در اوکراین کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N142789

وبگردی