آفتاب

مشعل المپیک سوچی خاموش شد

مشعل المپیک سوچی خاموش شد

بازیهای المپیک زمستانی سوچی پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیست و دومین دوره بازیهای المپیک زمستانی با تحویل دادن پرچم این بازی ها به کره جنوبی به عنوان میزبان دوره بعدی المپیک زمستانی پایان یافت.

مراسم اختتامیه این دوره از بازیها که از ساعت 20 در استادیوم اصلی سوچی شروع شده بود، با رژه پرچم داران کشورهای حاضر در المپیک زمستانی از جمله ایران ادامه یافت. محمد کیادربندسری که در مارپیچ کوچک سی ام شده بود و بهترین عملکرد را بین 5 نماینده ایران داشت، به عنوان پرچمدار رژه رفت.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در سخنانی اظهار کرد: شما احساسات خود را با ما و کل دنیا تقسیم کردید.شما پیروزی را با عزت جشن گرفتید و شکست را عزتمندانه قبول کردید.

او افزود: با زندگی کردن زیر یک سقف در طول بازیهای المپیک پیام مهمی را از سوچی به سراسر جهان دادید. پیامی که شامل زندگی کردن در جامعه ای صلح آمیز و تحمل و احترام گذاشتن به یکدیگر است.

همچنین دیمیتری چرنیشنکو مدیر برگزاری بازیهای المپیک سوچی نیز در سخنانی گفت: روسیه به وعده های خود عمل کرد. پیروزی ما به مردم سراسر جهان الهام بخش خواهد بود و شما جو المپیک را باور نکردنی ساختید .

او ادامه داد: ما ثابت کردیم که می توانیم هر چالشی را پشت سر بگذاریم. این لحظه بزرگی در تاریخ ماست که به نسل آینده می رسد. این چهره ای جدید از روسیه است. برای ما این بازیها بهتر از هر چیزی بود. ما قله های المپیک را فتح کردیم.

دوره بعدی بازیهای المیپک زمستانی سال 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار خواهد شد.

انتهای یپام

کد N142698

وبگردی