آفتاب

زمین به دور خورشید می‌گردد یا خورشید به دور زمین؟

زمین به دور خورشید می‌گردد یا خورشید به دور زمین؟

همشهری آنلاین: پرسش ساده‌ است: خورشید به دور زمین می‌چرخد یا زمین به دور خورشید؟ پاسخ هم ساده است اما پاسخ هر یک آمریکایی از چهار آمریکایی به این پرسش نادرست بوده‌ است.

دانش > دانش- همشهری آنلاین:
پرسش ساده‌ است: خورشید به دور زمین می‌چرخد یا زمین به دور خورشید؟ پاسخ هم ساده است اما پاسخ هر یک آمریکایی از چهار آمریکایی به این پرسش نادرست بوده‌ است.

براساس گزارش AFP، براساس این مطالعه، یک چهارم آمریکایی‌ها یکی از بنیادی‌ترین اصول علوم پایه را نمی‌دانند، بسط دادن این تعداد به جمعیت کل جهان می‌تواند آماری وحشتناک را مجسم سازد.

این مطالعه که توسط بنیاد ملی علوم آمریکا انجام شده، با حضور دو هزار و 200 داوطلب و با مطرح شدن 9 پرسش درباره علوم فیزیکی و زیستی برگزار شده‌است. درنهایت میانگین امتیاز داوطلبان 6.5 اعلام شد.

در حقیقت تنها 74 درصد از داوطلبان می‌دانستند زمین به دور خورشید می‌گردد، نه خورشید به دور زمین و تنها 48 درصد از افراد می‌دانستند انسان امروزی از گونه‌‌هایی ابتدایی‌تر از انسان تکامل یافته‌ ‌است.

این ناآگاهی در میان اروپایی‌ها شکلی بحرانی‌تر به خود می‌گیرد، زیرا تنها 66 درصد از اروپایی‌ها می‌دانند که زمین به دور خورشید می‌چرخد. به بیانی دیگر دست کم 66 درصد از ساکنان اتحادیه اروپا توانسته‌اند به این پرسش پاسخ درست دهند.

کد N142670

وبگردی