آفتاب

معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش درباره روند اعتیاد در مدارس گزارش داد

معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش درباره روند اعتیاد در مدارس گزارش داد

تهران- ایرنا- دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عصر امروز «حمیدرضا کفاش» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره روند اعتیاد و ابتذال در مدارس گزارشی به این کمیسیون ارایه کرد.

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جلسه عصر یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: عملکرد، جایگاه و استقلال امورتربیتی و ارتقای جایگاه مربیان به فرادستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره اینکه جایگاه مربیان تربیتی در بدنه آموزش و پرورش ارتقا یابد و فعالیت های امور تربیتی گسترده شود، بحث شد.

سلیمی خاطر نشان کرد: معاونت تربیتی یکی از معاونت های مهم وزارت آموزش و پرورش است که باید 50 درصد عملکرد این وزارتخانه مربوط به این معاونت باشد.

وی تصریح کرد: اقدامات وزارت آموزش و پرورش درباره راهیان نور مورد کنکاش واقع شد و نتیجه بر این شد که برای همه مخاطبین دستاوردهای خود را توضیح دهند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بحث نماز در مدارس و مقابله با اعتیاد به مواد صنعتی، هجوم فرهنگ مبتذل غربی در غالب فیلم ها و توزیع گسترده آن در مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: البته چون مسایل امور تربیتی گستره بسیار وسیع دارد، مقرر شد در جلسه دیگری معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره دیگر مسایل مهم آموزشی توضیح دهد.

سلیمی تصریح کرد: کلیات طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و قرار شد برای بررسی در صحن علنی به هیات رییسه تقدیم شود.

سیام**9103**1449
کد N142619

وبگردی