آفتاب
استاد روابط بین الملل:

تحریم های بی سابقه علیه ایران نشان دهنده اهمیت خدمات شهدای هسته ای است

تحریم های بی سابقه علیه ایران نشان دهنده اهمیت خدمات شهدای هسته ای است

تهران-ایرنا- استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با بیان تحریم های سال های گذشته وهمچنین صدور قطعنامه های متعدد علیه ایران اظهار داشت: این اقدامات بی سابقه، نشان دهنده اهمیت خدمات شهدای هسته ای برای پیشرفت فناوری ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ابومحمد عسگرخانی» عصر امروز (یکشنبه) در مراسم تقدیر از خانواده شهدای هسته ای که با عنوان «شهدایی برای همه علوم» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: اگر می خواهیم به بزرگی کار شهدای دانشمند هسته ای کشورمان پی ببریم باید به خاطر بیاوریم که در طول سال های گذشته هرگز با جمهوری اسلامی ایران اینگونه برخورد نشده بود.

وی اضافه کرد: ما انقلاب کردیم و موضوع اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران اتفاق افتاد، اما در هیچ کدام از این موارد بانک های جمهوری اسلامی ایران تحریم نشدند. حتی در زمان ملی شدن صنعت نفت که کشورهای غربی بسیار متضرر می شدند هم اینگونه با ایران برخورد نشد.

این استاد دانشگاه گفت: تصویب 6 قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل و 12 قطعنامه از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران و همچنین تحریم های آمریکا و هم پیمانانش در طول تاریخ بی سابقه بوده است. همه این موارد نشان می دهد کاری که شهدای هسته ای کرده اند، تا چه حد عظیم بوده است.

وی افزود: من بیش از 30 سال است که در حمایت از پروژه های هسته ای کشور در دانشگاه های مختلف و در همایش های بین المللی شرکت و سخنرانی می کنم و12 سال پیش در همایشی بین المللی درباره حقوق ایران برای استفاده صلح آمیز از نیروی هسته ای سخنرانی کردم .

وی افزود : بعد از سخنرانی من یکی از تندروهای اسرائیل صحبت کرد و بسیار با صراحت گفت که طبق اطلاعات رسیده 80 - 70 فیزیکدان هسته ای در ایران هستند که بر روی پروژه های هسته ای فعالیت می کنند که یا باید به آنها اقامت و کار داد تا از ایران خارج شوند و یا باید آنها را ترور کرد تا فعالیت های ایران متوقف شود.

عسگرخانی از ارائه گزارش این سخنان به مقامات امنیتی ایران خبر داد و گفت: آنها تمام تلاش خود را برای حفاظت از دانشمندان هسته ای به کار بردند، اما از آنجا که دشمنان ایران مثل صهیونیست ها تلاش بسیار برای متوقف ساختن ایران کردند، در نهایت ، شاهد به شهادت رسیدن تعدادی از این نخبگان بودیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی باردیگر و چند سال پیش در یکی دیگر از کنفرانس های بین المللی شرکت کردم، در مقابل اتهاماتی که اسرائیلی ها علیه ایران مطرح می کردند، عنوان کردم که شما دانشمندان هسته ای ما را به شهادت رساندید؛ چگونه است که ما تروریست هستیم.

وی افزود: دانشمندان هسته ای توانستند موقعیت ما را به لحاظ دستاوردهای هسته ای به جایگاه بالاتری ارتقا دهند. در واقع ، آنها کاری کردند تا نسل های آینده موقعیت بهتری داشته باشند.

عسگرخانی با بیان اینکه آنها هدیه ای به ما دادند که در نوع خود بی نظیر بود، اضافه کرد: اینجا باید اشاره کنم که کمی نسبت به حفظ دستاوردهای هسته ای و ارزش هایی که شهدای کشور با خون خود آنها را آبیاری کردند، احساس نگرانی می کنم.

وی ادامه داد: از دولت دکتر روحانی و ملت شریف ایران که تاکنون ایستادگی کرده اند ، می خواهم که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند و از تلاش ها و گام های شهدای هسته ای صیانت کنند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم خانواده شهدای علوم هسته ای شهید مصطفی احمدی روشن و شهید علیمحمدی حضور داشتند. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از همسر شهید علیمحمدی و پدر شهید احمدی روشن تقدیر شد.

سیام3**9173**1449
کد N142609

وبگردی