آفتاب

آمریکا اعزام نیروهای روس به اوکراین را اشتباه خواند

آمریکا اعزام نیروهای روس به اوکراین را اشتباه خواند

تهران - ایرنا - ˈ سوزان رایس ˈ مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه اعزام نظامیان روسیه به اوکراین را یک ˈاشتباه بزرگˈ خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، رایس همچنین گفت که به نفع روسیه ، اروپا یا آمریکا نیست که شاهد تجزیه اوکراین باشند.

وی در پاسخ به سوال مجری یکی از برنامه های تلویزیونی شبکه ˈان بی سیˈ آمریکا درخصوص احتمال اعزام نیروهای روسی به اوکراین برای بازگرداندن دولتی که از روابط دوستانه تری با مسکو برخوردار باشد، اظهار داشت: این اقدام، یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

وی افزود: به نفع هیچ کشوری نیست که شاهد بازگشت خشونت به اوکراین و وخامت اوضاع در این کشور باشد.

رایس گفت: بین اوکراینی که از روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی با روسیه برخوردار است و اوکراین مدرنی که خواستار نزدیکی بیشتر به اروپا است، تناقض اساسی وجود ندارد.

اوکراین از اواخر نوامبر سال گذشته در اعتراض به خودداری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری معزول این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، دستخوش ناآرامی های گسترده ای بوده است.

بحران سیاسی در اوکراین از روز گذشته (شنبه) به دنبال افشای خبر فرار یانوکوویچ به شهر خارکف در شرق این کشور در مجاورت مرزهای روسیه و در نهایت تلاش نافرجام وی برای خروج از کشور از فرودگاه شهر دونتسک وارد مرحله جدیدی شد.

مترجمام**9109**1547
کد N142587

وبگردی