آفتاب

دستگیری معترضان به قانون محدودیت اینترنت در ترکیه

دستگیری معترضان به قانون محدودیت اینترنت در ترکیه

آنکارا- ایرنا - پلیس ترکیه از دستگیری شماری از معترضان به تصویب قانون کنترل و محدودیت اینترنت در استانبول خبر داد.

به گزارش ایرنا ، پلیس ترکیه اعلام کرد که شماری از معترضان به تصویب قانون کنترل و محدودیت اینترنت که قصد داشتند به سمت پارک گزی در میدان تقسیم استانبول راهپیمایی کنند ، بازداشت شده اند.

بر اساسی این گزارش، پلیس استانبول از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش برای متفرق کردن معترضان به تصویب قانون کنترل و محدودیت اینترنت در میدان تقسیم استانبول استفاده کرد.

شماری از معترضان در پی تایید قانون کنترل و محدودیت اینترنت توسط ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری ترکیه در میدان تقسیم استانبول تجمع کردند و قصد داشتند که به طرف پارک گزی راه پیمایی کردند که با ممانعت پلیس روبه رو شدند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرد.

بر اساس این گزارش ، شماری از معترضان به این قانون نیز در میدان ˈکیزی لای ˈ در آنکارا پایتخت ترکیه دست به تظاهرات زدند.

عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه، قانون جنجال برانگیز تشدید نظارت بر اینترنت را که با انتقاد شدید مخالفان و بسیاری از سازمان های غیر دولتی مدافع آزادی بیان مواجه شده کرد.

گل در مطلبی در یکی از شبکه های اجتماعی توضیح داد که پس از آن که دولت به وی اطمینان داده که برخی موارد نگران کننده در این قانون را اصلاح خواهد کرد، تصمیم به امضای این قانون گرفته است.

بنابر گزارش رسانه های ترکیه، دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به احزاب دارای نماینده در مجلس این کشور پیشنهاد داد، برخی موارد انتقاد برانگیز این قانون را اصلاح کنند.

در یکی از بندهای این قانون، به شرکت مخابرات دولتی ترکیه اجازه داده شده تا پایگاه های اینترنتی را بدون دریافت مجوز از دستگاه قضایی، مسدود کند.

در اصلاحیه پیشنهادی، شرکت مخابرات دولتی ترکیه موظف خواهد بود، تصمیم خود را برای بستن پایگاه های اینترنتی به دادگاه اعلام کند و دادگاه ظرف 24 ساعت باید نظرش را اعلام کند.

دولت ترکیه در حالی قانون محدودیت اینترنت را تصویب کرد که از دو ماه پیش با رسوایی مالی - سیاسی بی سابقه ای مواجه شده است.

حزب حاکم عدالت و توسعه با 319 کرسی از 550 کرسی مجلس ترکیه ، اکثریت مطلق کرسی های مجلس را در اختیار دارد و با تکیه بر آرای نمایندگان خود، این لایحه را به تصویب رساند.

تصویب این قانون در حالی صورت گرفت که دولت اردوغان در آستانه برگزاری انتخابات شهرداری ها و ریاست جمهوری ، با رسوایی فساد مالی بی سابقه رو برو شده است.

خاورم**2010 **230 **1010
کد N142521

وبگردی