آفتاب

اقدام سعودیها برای تغییر موازنه قوا در سوریه/ تسلیحات جدید تروریستها از پاکستان می‌آید

اقدام سعودیها برای تغییر موازنه قوا در سوریه/ تسلیحات جدید تروریستها از پاکستان می‌آید

منابع امنیتی از تصمیم عربستان مبنی بر خرید سلاح های ضد هوایی و ضد زرهی از پاکستان به منظور تجهیز گروههای تروریستی در سوریه به این سلاح ها خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الرای، مقامات عربستان با انجام رایزنی ها و نشست هایی با مقامات پاکستانی درصدد هستند با خرید سلاح های ضد هوایی و ضد زرهی از این کشور، مخالفان سوری را به این تسلیحات مجهز کنند.

به گفته برخی منابع عربستانی، هدف ریاض از این اقدام تغییر موازنه قوا در درگیری های سوریه به نفع مخالفان است.

این درحالی است که آمریکا از ترس اینکه این سلاح ها به دست تندروها بیفتد تاکنون از ارائه این نوع تسلیحات به مخالفان خودداری کرده است. اما به گفته تحلیلگران سیاسی، واشنگتن پس از برگزاری نشست ژنو2 موضع خود را دراین باره تغییر داده است.

درهمین راستا، "احمد الجربا" رئیس ائتلاف مخالفان سوری، در جریان سفری که طی هفته گذشته به شمال سوریه داشت و در دیدار با گروه های شورشی و تروریستی متعهد شد که شرایط دستیابی آنها به این نوع تسلیحات را فراهم کند.

منابع مذکور اعلام کردند: در آینده نزدیک ریاض به سلاح های ضد زرهی و ضد هوایی که نمونه هایی از آن هم اکنون در قالب سلاح های دوش پرتاب در حال ساخت است، از پاکستان خریداری خواهد کرد.

این منابع همچنین تاکید کردند: "راحیل شریف" رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان اوایل ماه میلادی جاری با "سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" ولیعهد عربستان دیدار و درباره همکاری های تسلیحاتی و نظامی مذاکراتی را با وی انجام داد.

ولیعهد عربستان همچنین در طول هفته گذشته در راس هیئتی بلند پایه به پاکستان سفر و با مقامات سیاسی و نظامی آنجا گفتگو کرد.

این درحالی است که هیچ کدام از دو کشور رسما این اطلاعات را تایید نکرده اند.

خاطرنشان می شود پس از برگزاری دو مرحله از نشست ژنو2 درباره حل بحران سوریه، آمریکا موضع خود را در ارائه حمایت های بیشتر از مخالفان سوریه تغییر داده و اخیرا یک مقام بلند پایه در کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا قصد دارد مخالفان سوریه را به سلاح های دوش پرتاب مجهز کند.
 

کد N142414

وبگردی