آفتاب
آیت الله هاشمی:

تندرویی، جناح بازی و تعصبات كور باندی، آفت هر حركت انقلابی است

تندرویی، جناح بازی و تعصبات كور باندی، آفت هر حركت انقلابی است

غفلت از اصالت و جایگاه حضور مردم در صحنه‌ها، سرانجام و فرجامی خوش نخواهد داشت و قطعاً به شكست منجر خواهد شد/ حزب نباید با ایجاد تكثر و تفرقه در مقابل وحدت و همگرایی قرار گیرد. منافع عمومی را عوامل وحدت‌آفرین تأمین می‌كند و احزاب باید با تلاش مشتركشان منافع ملی را ارتقاء دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تكیه بر مردم ماندگار، عقلانی و اعتدالی است و افراط، تندرویی، جناح بازی و تعصبات كور باندی، آفت هر حركت بالنده و انقلابی است كه پایدار و ماندگار نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری و دبیران حزب اراده ملت ایران یكی از كاركردهای اصلی احزاب درجامعه را، آموزش و تربیت نیروها برای اداره امور كشور دانست و گفت: در واقع احزاب، نقش مهمی در تربیت نخبگان سیاسی دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأكید بر اهمیت تشكیل احزاب نیرومند و فراگیر كه لازمه اداره دموكراتیك و تكیه بر اراده سیاسی مردم در امور است، افزود: بازدهی كاركرد حزبی باعث توانمندسازی منابع و ظرفیت‌های نیروی انسانی شده و تركیب كیفی مجالس و دولت‌ها روز به روز قوی‌تر، عقلانی‌تر و توسعه یافته‌تر می‌شود.

وی تصریح كرد: احزاب سیاسی مردمی و قوی كه در چارچوب قانون شكل گرفته و بدنبال تقویت آرمانهای انقلاب هستند می‌توانند قدرت را در بدنه حاكمیت مهار و نهادینه كنند و به آن سر و سامان داده و قدرت را در مسیر قانون بدست گیرند و مانع فزون‌خواهی گروه‌های فشار افراطی و لابی‌های فراقانونی مختلف شوند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با استناد به آیات متعدد قرآن كریم در مورد اهمیت مشی اعتدال، میانه‌روی و امت وسط در جوامع اسلامی به عنوان الگو و سرمشق برای همه جوامع گفت: امت وسط اسلامی كه مشعل هدایت زندگی و اراده كشور را از قرآن می‌گیرد، دارای منطق، استدلال و تفكر و تعقل است و تا زمانی كه مورد تهاجم قرار نگیرد دست به شمشیر و سلاح نمی‌برد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام خمینی(ره) را مظهر اعتدال دانست و افزود: امام از همان روزهای آغازین مبارزه علیه طاغوت، همواره از گروه‌های افراطی و تندرو دوری كردند و پافشاری و تأكید ایشان بر نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها بود كه با اتكا به همین سرمایه عظیم پیروزی انقلاب اسلامی با كمترین هزینه را به همراه داشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: غفلت از اصالت و جایگاه حضور مردم در صحنه‌ها، سرانجام و فرجامی خوش نخواهد داشت و قطعاً به شكست منجر خواهد شد.

وی تأكید كرد: تكیه بر مردم ماندگار، عقلانی و اعتدالی است و افراط، تندرویی، جناح بازی و تعصبات كور باندی، آفت هر حركت بالنده و انقلابی است كه پایدار و ماندگار نخواهد بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ضمن یادآوری برخی تندروی‌های دهه اول انقلاب و در مراحل بعد بیان داشت: عده‌ای از مردم از آن تندروی‌ها رنجیدند، بعدها نیز شكل تندروی‌ها عوض گردید كه باید همه برای جلوگیری از پیشروی آن تلاش نمائیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعتدال را اعتقاد به یك هدف مقدس دانست و با بیان اینكه حزب نباید با ایجاد تكثر و تفرقه در مقابل وحدت و همگرایی قرار گیرد اظهار داشت: منافع عمومی را عوامل وحدت‌آفرین تأمین می‌كند و احزاب باید با تلاش مشتركشان منافع ملی را ارتقاء دهند.

در ابتدای این دیدار، حكیمی‌پور به برخی چالش‌های موجود در جامعه اشاره كرده كه راه‌حل آن را نیز وحدت ملت خواند.

در ادامه نیز آقایان دكتر كوزه‌گر، صمدی، كاتبی و شفاهی به كاركرد احزاب در كشور اشاره نمودند.

کد N142396

وبگردی