آفتاب

عربستان در صدد خرید تسلیحات از پاکستان برای تروریست های سوریه است

عربستان در صدد خرید تسلیحات از پاکستان برای تروریست های سوریه است

تهران – ایرنا – یک منبع سعودی روز یکشنبه گفت: عربستان سعودی سرگرم گفت و گو با پاکستان برای تهیه و تامین راکت های ضد هوایی و ضد تانک برای تروریست های سوری به منظور ایجاد تغییر در موازنه در جنگ برای سرنگون کردن حکومت ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی، در حالی که آمریکا از مدت ها پیش با مسلح کردن تروریست ها به چنین تسلیحاتی به علت نگرانی از احتمال رسیدن آنها به دست تروریست های مرتبط با القاعده مخالفت کرده بود، اما مقام های مخالف دولت سوریه می گویند: به نظر می رسد شکست مذاکرات صلح ژنو، منجر به نرم شدن موضع و کاهش مخالفت واشنگتن با این امر شده باشد.

این منبع که با تصمیم گیران سعودی ارتباط نزدیکی دارد، به شرط ناشناس ماندن گفت: پاکستان گونه ای مخصوص به خود از موشک های دوش پرتاب ضد تانک ساخت چین به نام ˈآنزاˈ و همچنین راکت های ضد تانک تولید می کند که ریاض برای تهیه آنها برای تروریست های سوری تلاش می کند.

این منبع به دیدار ˈرحیل شریفˈ رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان از ریاض در ماه جاری اشاره کرد که طی آن با شاهزاده ˈسلمان بن عبدالعزیزˈ ولی عهد سعودی ملاقات کرد.

شاهزاد سلمان نیز در هفته گذشته در راس هیات بزرگی به پاکستان رفت. این دیدار اندکی پس از سفر شاهزاده ˈسعود الفیصلˈ وزیر امور خارحه سعودی از اسلام آباد که همپیمان اصلی ریاض به شمار می رود، صورت گرفت.

همین منبع افزود: اردن تاسیسات نگهداری این تسلیحات را پیش از تحویل داده شدن آنها به تروریست های داخل سوریه تامین خواهد کرد.

فرانس پرس نتوانست تایید این مطالب را از مقام های سعودی، پاکستانی یا اردنی به دست آورد.

این در حالیست که ˈاحمد جرباˈ رییس مخالفان حکومت سوریه هفته گذشته در هنگام دیدار از شمال سوریه قول داد که تسلیحات نیرومند به زودی وارد این کشور خواهد شد.

تروریست ها از مدت ها پیش گفته اند که راکت های ضد هواپیی و ضد تانک به تغییر موازنه در نبرد علیه نیروهای دولتی سوریه که از برتری هوایی بهره می برند، کمک خواهد کرد.

Bashar al-Assad ، Raheel Sharif ، Salman bin Abdul Aziz ، Ahmad Jarba ، Saud al-Faisal ،

مترجمام**1486**1856
کد N142351

وبگردی