آفتاب
رنیس سازمان تبلیغات اسلامی:

قاچاق یک سلول سرطانی است

قاچاق یک سلول سرطانی است

رنیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما حکومت اسلامی بنا کردیم و مبنای اداره آن را از دین و آیات به صورت قانون موضوعه درآوردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی در نخستین نشست تخصصی مبنای فقهی حقوقی قاچاق کالا و ارز که در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ولی فقیه مبسوط الید است و می‌تواند در مسائلی که به صورت قانون موضوعه مطرح نیست راه برون رفت را تعبیه کند.

خاموشی در ادامه به ذکر مبانی فقهی قاچاق کالا و ارز پرداخت و خاطرنشان کرد: هر چیزی که مخالفت با شرع داشته باشد حرام است و به طور طبیعی هر پولی که از طریق فروش این کالاها کسب شود محل شک است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: اگر بخواهیم عمق معنا را بیشتر پیش رویم، این است که فرمان رسول، فرمان خداست یعنی همان طور که حکم خدا لازم‌الاجرا است حکم رسول هم لازم الاجرا است. امروز هم اگر ولی فقیه نظری دهد باید به آن عمل شود.

وی قاچاق را یک سلول سرطانی دانست و اضافه کرد: این سلول ریشه‌های حیات یک مجموعه را می‌خورد و گاهی کل مجموعه را نابود می‌کند. بحث سوخت و حامل‌های انرژی امروز دارای اهمیت زیادی است چرا که شرایط اقتصادی کشور ما وی‍‍ژه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی حقوقی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و تاکید کرد: در این باره مسئله غامضی وجود ندارد بلکه بیشتر باید تبیین حقوقی صورت بگیرد و تمام نهادها دست به دست هم دهند تا این جریان سرطانی از بین برود.

وی اضافه کرد: در جریان فعلی مبارزه جهانی با اقتصاد مقاومتی آنها می‌گویند این اصطلاحی است که حاکمان ایران آن را جعل کرده‌اند.

خاموشی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند ما کشور فقیری باشیم و منابع ما به کمکمان نیایند و از تک محصولی خارج نشویم اما ما در قبال آنها باید متحد شویم و دفاع از اقتصاد خودی را در محور دانش پیش ببریم.

وی افزود: ما با مدیریت بهینه منابع آب می‌توانیم تولید محصولات کشاورزی را دوچندان کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور درباره آمار زندانیان مرتبط با مواد مخدر گفت: زندان‌های ما مملو از زندانیان مواد مخدر و یا مرتبط با آن است. این موضوع باید دریچه‌ای باشد و برای این کارها فکری بکنیم مثلا آمار فروش بازی‌های رایانه‌ای در سراسر جهان امروزه بیش از آمار فروش فیلم‌های سینمایی است.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: تولید کالاهای فرهنگی براساس نمادهای داخلی باید مدنظر قرار گیرد و پژوهشگران ما درباره اینکه چطور در زمینه فرهنگی به نقاط اساسی دست پیدا کنیم باید فکر کنند.

در این مراسم همچنین از کتاب «مبانی فقهی حقوقی قاچاق کالا وارز» رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N142228

وبگردی