آفتاب
اختصاصی / بروجردی در گفت و گو با ایرنا:

دستور کار مذاکرات تنها موضوع هسته ای است/ عملکرد تیم مذاکره کننده در وین خوب است

دستور کار مذاکرات تنها موضوع هسته ای است/ عملکرد تیم مذاکره کننده در وین خوب است

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دستور کار مذاکرات ایران و گروه 1+5 تنها موضوع هسته ای است، گفت: عملکرد تیم مذاکره کننده در وین خوب و قابل قبول است.

علاء الدین بروجردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهارداشت: در مذاکرات با 1+5 تنها به موضوع هسته ای پرداخته می شود و سیاست های جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد تیم مذاکره کننده ایرانی خارج از موضوع هسته ای به موضوع دیگری وارد شود.

وی افزود: به هیچ وجه اجازه ورود به عرصه موضوع موشکی هم داده نشده و بحث کاملا در محدوده مسایل هسته ای است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم همچنین تصریح کرد: در مذاکرات وین به شکل قابل توجهی به درخواست های ایران در وین توجه شده است یعنی مجموعه مسایل توافقی خیلی بیشتر از مسایل اختلافی بود.

بروجردی در مورد پیش نیاز ادامه گفت و گوهای ایران و 1+5 یادآور شد: در مرحله بعدی این گفت و گوها که 26 اسفندماه برگزار می شود مسایل تخصصی، کارشناسی تر با جزییات بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ما در بخش های مختلف اعم از مالی، بانکی و تحریمی باید نیازهای ما را در چهارچوب سند ژنو با جزییات مکتوب کنند تا در دوره بعدی مذاکرات مطرح شود.



** عملکرد تیم مذاکره کننده در وین قابل قبول است

نماینده مردم بروجرد در مجلس همچنین عملکرد تیم مذاکره کننده ایران در وین را در مجموع خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی به خوبی از منافع ملی و حقوق هسته ای ما دفاع کرد و اجازه خارج شدن آنان را از چهارچوب سند ژنو نداد.

بروجردی تاکید کرد: مذاکرات ایران با گروه 1+5 به صورت تفصیلی تر و با جزییات از 26 اسفندماه آغاز می شود.



** مرزبانان ایرانی سالم هستند

بروجردی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره مرزبانان ربوده شده ایرانی اظهارداشت: مسوولیت آزادی این پنج مرزبان ایرانی به عهده دولت پاکستان است و وزارت کشور، اطلاعات و امور خارجه از مجاری خاص خود این موضوع را پیگیری می کنند.

وی همچنین گفت: ربایندگان نیز فیلمی منتشر کردند که نشان دهنده سلامتی مرزبانان ایرانی است و در این راستا منتظریم اقدامی از سوی دولت پاکستان انجام شود.



** حوادث اوکراین نمونه بارز دخالت های غیرقانونی آمریکا است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پاسخ به سوالی درباره حوادث در اوکراین تصریح کرد: این حوادث نماد بارز دخالت های غیرقانونی آمریکا و کشورهای غربی است و نشان می دهد زیاده خواهی های آمریکایی ها حد ندارد.

بروجردی یادآور شد: آنها دنبال سلطه هر چه بیشتر در کشورهای مختلف هستند که نمونه آن اوکراین است.

سیام(4)**9121**9132**1336
کد N141780

وبگردی