آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

شیعه و سنی با تأکید بر مبانی اعتقادی خود می‌توانند سربلند باشند

شیعه و سنی با تأکید بر مبانی اعتقادی خود می‌توانند سربلند باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در فرهنگ اسلامی و دینی، حقوق بشر و حقوق همه موجودات در عالم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، درخصوص نامگذاری پنجم آگوست به عنوان روز حقوق بشر در اسلام، خاطرنشان کرد: بر اساس جامعیت اسلام از جهات گوناگون و برمبنای عدالت و جایگاه واقعی اشیا، در این دین برای آنها حقوقی پیش‌بینی شده که بحث حقوق بشر در عالم از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی عنوان کرد: اسلام علاوه بر هم جنس بودن، هم‌کیشی و هم‌آیینی را نیز از اجزای حقوق بشر عنوان کرده است.

وی اظهار کرد: در مبانی اعتقادی اسلام، براساس معیارهای قرآنی در روایات اهل بیت(ع) انسان‌ها علاوه بر حقوق خود در شرایط معمولی دارای یکسری حقوق مذهبی، مکتبی و آئینی هم هستند.

وی با بیان این‌که «هم‌اکنون در دنیا شاهد ادعای حقوق بشر هستیم» تأکید کرد: مدعیان حقوق بشر در دنیا فراوانند.

وی گفت: به طور یقین در جوامع اسلامی براساس معیارهای دینی و انسانی، آیین‌نامه‌های اجرایی و اخلاقی در این حوزه وجود دارد.

قربان‌پور بیان کرد: یقین داریم عملکرد نظام سلطه، حاکمیت جور و خائنینی که امروز قدرت به دست گرفته‌اند با جریان حقوق بشر مخالفند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این‌که «نظام سلطه افراد موافق با دیدگاه‌های خود را موافق حقوق بشر می‌دانند» خاطرنشان کرد: به طور قطع جامعه اسلامی اعم از اهل تسنن و تشیع با توجه و تأکید بر مبانی اعتقادی خود می‌توانند سربلند باشند.

وی تأکید کرد: این جوامع علاوه بر وجود مبانی اعتقادی باید عامل هم باشند و ضوابط را اجرا کنند و ضمن رعایت حدود و حقوق می‌بایست به مبانی اصیل هم پایبند باشند چرا که براساس رعایت این اصول می‌توانند برای دیگران الگو باشند.

وی با ابراز امیدواری درخصوص افزایش وحدت در جامعه اسلامی، افزود: امید می‌رود دنیا به روزی برسد که بر اساس معیارهای خدایی و بدون خدعه، فریب و دروغ به حقوق بشر پایبند باشد.

انتهای پیام

کد N141756

وبگردی