آفتاب

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: اقتصاد مقاومتی رمز خلق حماسه اقتصادی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: اقتصاد مقاومتی رمز خلق حماسه اقتصادی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با قدردانی از مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی رمز خلق حماسه اقتصادی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه سخن می‌گفت، افزود: خطوط کلی که مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ فرمودند، در رهنمودهای خاص ایشان در سخنرانی‌ها پیرامون اقتصاد مقاومتی قبلاً مطرح شده بود. اگر دولت‌ها به این رهنمودها بطور کامل عمل می‌کردند، ما اکنون چند گام تا خلق حماسه اقتصادی جلوتر بودیم.

حبیبی با اشاره به نامه رئیس‌جمهور به رهبر معظم انقلاب درباره اجرای این سیاست‌ها، ادامه داد: ما امیدواریم دولت در سال آینده موفق به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شود. محل ظهور این سیاست‌ها در بودجه کل کشور است. اگر دولت در بودجه 93 غفلت‌هایی در این مورد داشته، می‌تواند به صورت لایحه متمم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در بودجه سال آینده دقیق طراحی کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاثیر انضباط مالی دولت در تحقق حماسه اقتصادی، خاطرنشان کرد: مسأله مالیه عمومی فوق‌العاده مهم است. دولت باید به این امر اهتمام ویژه کند. در بند 17 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبری معظم انقلاب، به موضوع اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تاکید شده است. اکنون فقط شش درصد تولید ناخالص داخلی به مالیات اختصاص دارد در حالی که این میزان در اغلب کشورهای دنیا بالای 20 درصد است.

وی افزود: همچنین در بند 19 ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موضوع شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری و ارزی اشاره شده است. دولت باید با یک نظارت دقیق بیت‌المال مسلمین را از دستبرد اغیار مصون سازد و این نمی‌شود جز آنکه مالیه عمومی را بر اساس قوانین و مقررات موضوعه سروسامان دهد. گزارش تفریغ بودجه سالانه نشان می‌دهد سامان درستی در این باره نداریم.

حبیبی در ادامه تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی رمز خلق حماسه اقتصادی است و تا این رمزگشایی در دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دولت صورت نگیرد، نمی‌توانیم حرفی نو در عرصه اقتصاد بزنیم و به اهداف چشم‌انداز بیست ساله برسیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: عده‌ای در حال بزک کردن چهره آمریکا در ایران هستند تا جنایت‌ها و خیانت‌های دولت‌های آمریکا در نیم قرن اخیر در ایران را پاک کنند. همین‌ها هستند که می‌خواهند سلطه آمریکا را دوباره به ایران برگردانند و استبداد دوره پهلوی را نوسازی کنند.

وی با بیان اینکه "آمریکا با حمایت از سران فتنه آبرویی برای آنها باقی نگذاشته است"، افزود: متاسفانه عده‌ای با پررویی بحث آزادی فتنه‌گران را در دستور کار دارند.

حبیبی با اشاره به گفت‌وگوهای 1+5 با دیپلمات‌های کشورمان در وین نیز گفت: حزب موتلفه اسلامی هم معتقد است که نباید به این مذاکرات دلخوش کنیم. آثار خوشبین نبودن به نتایج مذاکرات از هم‌اکنون روشن شده است. بنابراین ضرورت توجه مذاکره‌کنندگان ما به خط قرمز‌ها یک ضرورت قطعی دائمی است.

این فعال سیاسی ادامه داد: با آنکه آژانس صریحاً نسبت به سلامت فعالیت‌های هسته‌ای در ایران در تازه‌ترین گزارش خود اعتراف و اعلام کرده ایران به تعهدات خود حتی فراتر عمل کرده است، اما آمریکایی‌ها همچنان دست روی ماشه گزینه نظامی دارند و از طرفی هم به تعهدات خود عمل نکردند و در طول مدت گفت‌وگوها برای سومین‌بار شرکت‌های غربی طرف معامله با ایران را مورد تحریم و تنبیه قرار داده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد تحرک جدید اصلاح‌طلبان درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز اظهار کرد: در حالی که دو سال مانده به برگزاری انتخابات آینده، اصلاح‌طلبان با حمله به شورای نگهبان به عنوان اصلی‌ترین نهاد حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام فعالیت‌های انتخاباتی خود را کلید زدند. آنها با حمله به شورای نگهبان به سکولارها و بی‌تفاوت‌ها پیام می‌دهند که می‌توانند در سبد رأی آنها جای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز عقیده کرد: اصلاح‌طلبان دارند دوباره حساسیت‌های مردم و نظام نسبت به ارزش‌های الهی و قرآنی را آزمایش می‌کنند. موضوع اهانت به حکم الهی قصاص در یک روزنامه اصلاح‌طلب و نیز زیرسوال بردن فلسفه غدیر در روزنامه دیگر از جمله اقدامات آنها در حساسیت‌سنجی‌های آنان است.

حبیبی تصریح کرد: واقعاً باید متأسف بود که پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب در رسانه‌های اصلاح‌طلبی که تازه مجوز گرفته‌اند اهانتی به مقدسات بکنند که در مشروطه و نهضت ملی و نیز نهضت اسلامی امام خمینی(ره) مسبوق به سابقه است و مردم حساسیت موضع خود را در این باره بارها اعلام کرده‌اند. دولت و وزارت ارشاد نباید در این مورد بی‌طرف باشند. جبهه ملی اوایل انقلاب به دلیل اینکه لایحه قصاص را غیر انسانی می‌دانست از سوی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی محکوم به ارتداد شد.

وی با تشکر از واکنش قوه قضائیه، افزود: ما از دولت می‌خواهیم نسبت به این پدیده زشت موضع بگیرد و از احکام‌الله دفاع کند، تا احساسات مردم جریحه‌دار نشود. اگر وزارت ارشاد به سیاست تساهل و تسامح ادامه دهد، برخی دوره‌های ننگین در ارشاد تکرار خواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، به درگذشت ابوالفضل حاجی‌حیدری - عضو فقید حزب موتلفه - اشاره کرد و با تقدیر از مبارزات و سوابق انقلابی وی، گفت: رحلت جانگداز آقای حاجی‌حیدری داغ تازه‌ای بر دل ما پس از درگذشت استاد عسگراولادی و استاد پرورش بود.

این فعال سیاسی در پایان افزود: مرحوم حاجی حیدری یک انقلابی پاکباز و متقی بود که در روزهای سخت مبارزه در کنار انقلابیون اولیه نهضت اسلامی امام خمینی قرار داشت. 13 سال زندان و شکنجه او را چون فولاد آبدیده کرده بود. سوابق خدمت به محرومان از او تصویری ساخت که در مبارزه با استبداد و فقر در جامعه ما جزو پیشتازان بود. خداوند او را رحمت کند و با اولیا، شهدا و صدیقین محشورش بفرماید.

انتهای پیام

کد N141436

وبگردی