آفتاب
در شهر نانت رخ داد؛

حمله پلیس فرانسه به تظاهرات کنندگان با گلوله و گاز اشک آور

حمله پلیس فرانسه به تظاهرات کنندگان با گلوله و گاز اشک آور

شهروندان فرانسوی که در اعتراض به ساخت یک فرودگاه جدید در شهر نانت دست به تظاهرات زده بودند با شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور از سوی پلیس مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهر نانت فرانسه شب گذشته صحنه تظاهرات مردمی بود که به ساخت فرودگاه جدید در این شهر اعتراض دارند.

این تظاهرات با مداخله پلیس و شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به خشونت کشیده شد و معترضان نیز در پاسخ اقدام به پرتاب سنگ و شکستن شیشه های ساختمانها کردند.

این تظاهرات که در آن دهها هزار نفر شرکت کرده بودند جدیدترین اعتراضات انجام شده علیه برنامه های "ژان مارک آیرو" نخست وزیر فرانسه محسوب می شود.

بر اساس این گزارس، در ابتدا این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز در جریان بود، اما افراط گری حدود هزار نفر از طرفداران محیط زیست موجب به خشونت کشیده شدن آن شد که در نتیجه آن شش نفر از نیروهای پلیس زخمی شدند.

"مانوئل والاس" با محکوم کردن این تظاهرات، جریان چپ افراطی و اتباع خارجی حاضر در فرانسه را مسئول برگزاری این تظاهرات و به خشونت کشیده شدن آن معرفی کرد.

ساخت این فرودگاه در سال 2008 به تصویب شهرداری نانت رسیده و هزینه ساخت آن نیز 795 میلیون دلار تخمین زده شده اما با این حال ساخت آن هنوز آغاز نشده است. این فرودگاه در صورت ساخت تکمیل و راه اندازی ظرفیت آن را دارد که سالانه چهار میلیون مسافر از آن استفاده کنند. موافقان، ساخت فرودگاه جدید در شهر نانت را موجب توسعه صنعت گردشگری در این شهر می دانند.

 

کد N141291

وبگردی