آفتاب

سوچی 2014 / نتایج روز شانزدهم المپیک زمستانی

سوچی 2014 / نتایج روز شانزدهم المپیک زمستانی

روز شانزدهم بازیهای المپیک زمستانی سوچی با اهدای 22 مدال به نفرات برگزیده دنبال شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در فاصله یک روز مانده تا پایان بازیهای المپیک زمستانی 2014 سوچی، جدال کشورهای روسیه، نروژ و کانادا بر سر کسب عنوان قهرمانی بالا گرفت و در نهایت این میز بان بود که صدر نشین شد.

*در رقابت‌های اسکی آلپاین و در بخش مارپیچ کوچک مردان، ماریو مت از اتریش به مدال طلا رسید، مارسل هیلشر دیگر اتریشی حاضر در این رقابت مدال نقره را به گردن انداخت و هنریک کریستوفرسن از نروژ مدال برنز را دریافت کرد.

* در این رقابت‌ها که دو اسکی باز ایرانی نیز حضور داشتند، محمد کیادربندسری و حسین ساوه شمشکی به ترتیب در جایگاه‌های 31 و 32 ایستادند.

*در رقابت‌های بیاتلون و در بخش 4 در هفت و نیم کیلومتر مردان، تیم روسیه به مدال طلا رسید، آلمان نقره گرفت و اتریش به مدال برنز دست یافت.

*در رقابت‌های اسکی صحرانوردی و در بخش 30 کیلومتر زنان، هر سه مدال را نروژی‌ها به گردن اداختند. در این رقابت ماریت جورجن طلا گرفت، ترسیژوهانگ به مدال نقره دست یافت و کریستن استورمر استیرا مدال برنز را به گردن انداخت.

*در مرحله رده بندی رقابت‌های هاکی روی یخ فنلاند در یک بازی یک طرفه 5 بر صفر آمریکا را شکست داد و به مدال برنز رسید.

* در رقابت‌های اسنوبرد و در بخش مارپیچ موازی زنان، ژولیا داجموویت از اتریش به مدال طلا دست یافت، انکه کارشتن و آملی کوبر هر دو از آلمان به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

در بخش مردان هم ویک ویلد از روسیه به مدال طلا رسید، زاک کوشیر از اسلوونی مدال نقره گرفت و بنجامین کارل از اتریش مدال برنز را به گردن آویخت.

* در رقابت‌های اسکی سرعت و در بخش تعقیبی مردان، تیم آلمان با زدن رکورد المپیک به مدال طلا رسید، کره جنوبی نقره گرفت و لهستان به مدال برنز دست یافت.

در بخش زنان نیز هلندی ها باز هم رکورد المپیک را زدند و به مدال رسیدند، لهستانی‌ها مدال نقره را به گردن انداختند و روسیه مدال برنز گرفت.

*رقابت های باب اسلد چهار نفره مردان نیز در مراحل اول و دوم پیگیری شد و امتیازات نفرات برتر برای مراحل بعدی مشخص شد.

انتهای پیام

کد N140302

وبگردی