آفتاب

25 تن از نیروهای داعش در الانبار به هلاکت رسیدند

25 تن از نیروهای داعش در الانبار به هلاکت رسیدند

تهران- ایرنا- یک مقام فرماندهی عملیات الانبار در غرب عراق اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع 25 تن از تروریست های داعش را ظرف 48 ساعت گذشته در عملیات امنیتی در این استان به هلاکت رساندند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبریˈ السومریه نیوزˈ مقام مذکور گفت: نیروهای مقرعملیات مشترک به فرماندهی عملیات الانبار معروف به نیروهای واکنش سریع طی 48 ساعت گذشته در یک عملیات امنیتی 25 تروریست گروه داعش را به هلاکت رساندند.

این مسئول نظامی که خواست نامش فاش نشود افزود نیروهای واکنش سریع در این عملیات توانستند بخشی از تجهیزات نظامی داعش از جمله یک دستگاه بولدوزر را منهدم ومقادیری سلاح آنها را مصادره کنند.

این گزارش افزود روز گذشته بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در استان الانبار و مرکز آن شهر رمادی واقع در 110 کیلومتری غرب بغداد چهار سرباز کشته وشش تن دیگر زخمی شدند.

همچنین بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده دیگری در غرب رمادی 22 نظامی زخمی و یک افسر کشته شد.

از سوی دیگر یک مقام پلیس استان صلاح الدین گفت: بر اثر حمله مسلحانه به پادگان نظامی واقع در شمال تکریت 10 سرباز کشته و 5 نظامی زخمی شدند.

پلیس مذکور به پایگاه خبری ˈالسومریه نیوزˈ گفت: افراد مسلح ناشناس شب گذشته با حمله به پادگان نظامی میان شهر شرقاط و موصل در نزدیکی منطقه عین الجحش در 120 کیلومتری شمال تکریت 10 سرباز را کشته وپنج سرباز دیگر را زخمی کردند.

استان صلاح الدین ومرکز آن شهر تکریت واقع در 170 کیلومتری شمال بغداد اخیرا شاهد شدت گرفتن حوادث خشونت بار علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز خبرداد که وزارت دفاع عراق روز گذشته اعلام کرد عملیات نظامی علیه افراد مسلح مستقر در فلوجه را به مدت 72 ساعت متوقف می کند.

وزارت دفاع عراق در عین حال به گروه های تروریستی داعش و القاعده هشدار داد برای سوء استفاده از زمان توقف عملیات نظامی تلاش نکنند.

خاورم 1491 * 1453 *1446
کد N140058

وبگردی