آفتاب

اعلام حمایت کاخ سفید از تیموشنکو

اعلام حمایت کاخ سفید از تیموشنکو

ایسنا نوشت:

کاخ سفید ضمن درخواست توقف خشونت‌ها در اوکراین و آغاز تلاش‌ها برای انجام اصلاحات دموکراتیک در این کشور اعلام کرد که واشنگتن حاضر به همکاری با مسکو و اتحایه اروپا برای حفظ ثبات و وحدت اوکراین است.
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: اصل غیر قابل انکاری که تحولات و حوادث را در اوکراین هدایت کرد، باید این باشد که اوکراینی‌ها خودشان آینده خود را تعیین کنند. ما از اقدام سازنده پارلمان اوکراین نیز قدردانی می کنیم و همچنان خواستار تشکیل فوری یک دولت وحدت ملی گسترده و تکنوکرات در ابن کشور هستیم.

کارنی گفت که آمریکا مخالف خشونت از سوی هرکدام از طرفین و خواهان مذاکرات دموکراتیک وکار براساس قانون اساسی اوکراین و از طریق نهادهای دولتی است.

به گفته وی آمریکا خواهان همکاری با متحدانش، روسیه و سازمان‌های اروپایی و بین‌المللی برای ایجاد اوکراینی دموکراتیک، مرفه، متحد و قوی است.

کاخ سفید در بیانیه خود آورده است: ما همواره از پایان خشونت‌ها و انجام تغییرات در قانون اساسی و ایجاد دولت ائتلافی و برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کنیم و تحولات امروز ما را به این هدف نزدیک‌تر می‌سازد.

کارنی با مطرح کردن موضوع آزادی یولیا تیموشنکو از زندان، ابراز امیدواری کرد، وضع جسمی و روحی وی هر چه زودتر بهبود یابد و یادآور شد که تیموشنکو به زمان زیادی برای درمان پزشکی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر یانووکویچ که اقدام پارلمان کشورش در برکناری او را یک کودتا خواند، روسیه نیز به نوبه خود مخالفان اوکراین را به نقض الزامات توافق روز جمعه برای پایان دادن به بحران متهم کرد و در مورد تهدید علیه حاکمیت اوکراین هشدار داد.

52261

کد N139986

وبگردی