آفتاب

سخنان تیموشنکو روی ویلچر پس از آزادی از زندان (+عکس)

سخنان تیموشنکو روی ویلچر پس از آزادی از زندان (+عکس)

تیموشنکو که شکسته و پیرتر از دوران قبل از زندان به نظر می رسید و لباسی تماما مشکی بر تن داشت روی ویلچر دقایقی را برای هزاران هوادار خود در میدان استقلال شهر کی یف سخنرانی کرد.


یولیا تیموشنکو رهبر مخالفان حکومت اوکراین که روز گذشته پس از 3 سال حبس از زندان آزاد شد شب گذشته در جمع هواداران خود در میدان استقلال کی یف سخنرانی کرد.
به گزارش آفتاب  به نقل از شبکه " ای بی سی نیوز" تیموشنکو که شکسته و پیرتر از دوران قبل از زندان به نظر می رسید و لباسی تماما مشکی بر تن داشت روی ویلچر دقایقی را برای هزاران هوادار خود در میدان استقلال شهر کی یف سخنرانی کرد.
او خطاب به جمع حاضر گرفت:" شما قهرمان زمانه  و بهترین ها و نجات دهندگان اوکراین هستید."
وی کشتار معترضان به وسیله دولت قبلی را امری نابخشودنی خواند و افزود اگر هم قابل بخشش باشد این مساله مایه شرمساری ابدی در تاریخ خواهد بود.
نخست وزیر اسبق اوکراین از معترضان خواست تا زمان تحقق اهداف شان در میدان باقی بمانند و به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه دهند. وی گفت: نباید فکر کرد کار تمام شده است.
تیموشنکو به دلیل ناراحتی کمر روی ویلچر سخنرانی می کرد. وی 3 سال پیش به دلیل سوء استفاده از قدرت به 7 سال زندان محکوم شد و سال های گذشته را در زندان شهرخارکف در شمال شرق اوکراین محبوس بود.
همچنین به گزارش برخی خبرگزاری ها با وجود استقبال گروه هایی از مخالفان حکومت اوکراین از تیموشنکو، گروه هایی نیز به نشانه اعتراض پس از حضور تیموشنکو در میدان استقلال ، این محل را ترک کردند.
تیموشنکو دیگر محبوبیت سابق را در میان غربگرایان اوکراینی ندارد و گروه هایی او را به باند فساد گسترده در حاکمیت اوکراین مرتبط می دانند.
کد N139904

وبگردی