آفتاب

مادورو : وزیر خارجه امریکا به گروههای خشن در ونزوئلا چراغ سبز نشان داد

مادورو : وزیر خارجه امریکا به گروههای خشن در ونزوئلا چراغ سبز نشان داد

تهران - ایرنا - نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد : اظهارات جان کری رییس جمهوری امریکا در مورد نا آرامی های ونزوئلا به گروههای خشن در این کشور برای حملات ˈ چراغ سبز ˈ نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس ، مادورو در یک پیام توییتر همچنین به اظهارات اواخر جمعه کری به عنوان اظهاراتی ˈ متکبرانه ˈ و ˈ بی شرمانه ˈ تاخته است.

وی نوشت : جان کری ونزوئلا را به خشونت های بیشتر تهدید کرده و با بیاناتش به گروه های خشن چراغ سبز نشان داده تا به مردم ما حمله کنند.

دیپلمات ارشد امریکا جمعه شب آنچه را که توسل به زور در ونزوئلا علیه معترضان ضد دولتی خواند غیر قابل قبول دانست و آن را محکوم کرد.

در جریان چندین هفته تظاهرات خیابانی ضد دولتی در کاراکاس و دیگر شهرهای مهم ونزوئلا دست کم نه نفر کشته ، 104 نفر زخمی و 137 نفر دستگیر شدند.

مادورو که هرگونه ارتباط دولت با گروه های مسلح را تکذیب می کند، اعتراضات جاری را بخشی از یک ˈ کودتای رو به گسترش ˈ به تحریک واشنگتن و آلوارو اوریب رییس جمهوری محافظه کار سابق ونزوئلا می داند.

وی روز جمعه باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا را به چالش کشید و خواستار گفت و گوهای سطح بالا بین دو کشور شد ˈ پیشنهادی که کری در اظهاراتش هیچ اشاره ای به آن نکرد.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N139481

وبگردی