آفتاب

ابراز خرسندی کاخ سفید نسبت به آزادی تیموشنکو

ابراز خرسندی کاخ سفید نسبت به آزادی تیموشنکو

کاخ سفید ضمن ابراز خرسندی نسبت به آزادی نخست‌وزیر پیشین و رهبر مخالفان اوکراین، اعلام کرد، تصمیم‌گیری درباره آینده این کشور بر عهده مردم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: اصل غیر قابل انکاری که تحولات و حوادث را در اوکراین هدایت کرد، باید این باشد که اوکراینی‌ها خودشان آینده خود را تعیین کنند. ما از اقدام سازنده پارلمان اوکراین نیز قدردانی می کنیم و همچنان خواستار تشکیل فوری یک دولت وحدت ملی گسترده و فن‌سالار در ابن کشور هستیم.

کارنی با مطرح کردن موضوع آزادی یولیا تیموشنکو از زندان، ابراز امیدواری کرد، وضع جسمی و روحی وی هر چه زودتر بهبود یابد و یادآور شد که تیموشنکو به زمان زیادی برای درمان پزشکی نیاز دارد.

وی افزود: ما بارها خواستار توقف خشونت‌ها و خونریزی‌ها، تغییرات در قانون اساسی، تشکیل یک دولت ائتلافی و برگزاری انتخابات زودهنگام در اوکراین شدیم و حوادث و تحولات امروز ما را به رسیدن به این هدف نزدیک کرد. باز هم از هر دو طرف (دولت و مخالفان) می‌خواهیم با گفت‌وگوهای دموکراتیک، مسالمت‌آمیز و مطابق با قانون اساسی، اختلافات را حل و فصل و برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر یانووکویچ که اقدام پارلمان کشورش در برکناری او را یک کودتا خواند، روسیه نیز به نوبه خود مخالفان اوکراین را به نقض الزامات توافق روز جمعه برای پایان دادن به بحران متهم کرد و در مورد تهدید علیه حاکمیت اوکراین هشدار داد.

انتهای پیام

کد N139479

وبگردی