آفتاب
مشاور امور بین الملل رئیس مجلس:

سوریه اجازه نداد تئوری سقوط انقلاب اسلامی محقق شود/ عربستان داعیه دار اسلام دیگری است

سوریه اجازه نداد تئوری سقوط انقلاب اسلامی محقق شود/ عربستان داعیه دار اسلام دیگری است

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس با بیان اینکه اعضای کنفرانس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی زیر اسلام ولایت فقیه جمع شده اند گفت: در مقابل اسلامی که این کشورها دور آن جمع شده اند عربستان داعیه دار اسلام دیگری است که این کشور با شرکت یا عدم شرکت در این کنفرانس خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیخ الاسلامی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که شنبه شب در محل دائمی این تشکل سیاسی برگزار شد گفت: در حمله صدام به ایران توسعه طلبی مقدم بود. آمریکایی ها نقشه می ریختند و اسرائیلی ها نیز از آن حمایت می کردند اما امروز جبهه مشروعیت پیشرفت کرده است. اسرائیل که قرار بود پیشروی کند در حوزه خاک و نظریه عقب نشینی کرده است.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس با بیان اینکه مردم سالاری یکی از پایه های مشروعیت است گفت: کنفرانس بین المجالس اسلامی نمونه بارز این مردم سالاری دینی بود.

وی گفت: 53 کشور عضو این کنفرانس هستند که 26 عضو در حد رئیس و باقی اعضا در حد نایب رئیس بودند. بنابراین سه چهارم اعضای این کنفرانس در سطح عالی شرکت کردند.

وی تصریح کرد: زمانی دیکتاتورها در جهان یکه تاز بودند اما امروز همه باور داریم که مردم  سالاری دینی در جهان در حال رشد است.

وی گفت: با اشغال افغانستان رقبا و شیاطین اسلام دیگری را علم کردند و از فتوای جهاد نکاح گرفته تا الی آخر و به هر طریقی که توانستند اسلام را تحریف کردند و در عمارت رقعه و دیر الزور مستقر شدند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه اسلامی که اعضای کنفرانس بین المجالس زیر آن جمع شده اند اسلام ولایت فقیه بود گفت: در مقابل اسلامی که این کشورها دور آن جمع شده اند عربستان داعیه دار اسلام دیگری است که در این کنفرانس نیز غایب بود و این تقابل اصلی را نشان می دهد و نشانه پیروزی اسلام ناب محمدی است.

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: عربستان با شرکت کردن یا نکردن در این کنفرانس شکست خورده است.

وی همچنین با بیان اینکه  در این کنفرانس مسئله فلسطین بسیار بارز بود گفت: روز دوم کنفرانس یعنی سی ام بهمن ماه مقارن بود با حادثه مهم تحویل سفارت اسرائیل در تهران توسط حاج احمد آقا به یاسر عرفات که در همان ساعت و همان روز کمیته امور فلسطین با حضور روسای مجلس تشکیل جلسه داد.

وی همچنین با بیان اینکه خط مبارزه با تکفیری ها نیز در این کنفرانس پررنگ بود گفت: خطی که برای مقابله با اسلام ایرانی ایجاد کرده اند در این کنفرانس توسط 48 کشور محکوم شد و خط مقابله با افراطی گری هم در این کنفرانس بسیار قوی بود.

شیخ الاسلام همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای فعلی  جنگ روی میز است و تا زمانی که هر دو طرف نظر خود را در مورد طرف مقابل عوض نکرده باشند ادامه دارد.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس تاکید کرد: مشکلات ما با آمریکایی نزاع بر سر دو تفکر و تصور از دنیا، آخرت و انسان است. این دعوای وجودی و حل نشدنی است و حل نشدنی است.

شیخ الاسلام گفت: آمریکایی ها خود را آقای دنیا می داند و ایرانی ها نیز عزت خود را غیر قابل معامله می دانند این تقابل با انقلاب آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها در میز مذاکرات می خواستند ساختاری پیش ببرند که اطمینان یابند ما از مفاد هسته ای منحرف نمی شویم. ما هم نمی خواستیم منحرف شویم الان هم غنی سازی داریم در حالی که بارها تاکید کرده ایم هدف ما داشتن سلاح هسته ای نیست.

شیخ الاسلام همچنین با اشاره به مسئله سوریه گفت: سوریه امروز تاوان همکاری با ایران در 8 سال جنگ تحمیلی را پس می دهد.

وی تاکید کرد: سوریه اجازه نداد تئوری سقوط انقلاب محقق شود و راه را برای تشکیل و تقویت حزب الله و حماس را به ایران داد.

شیخ الاسلام افزود: آمریکایی ها محور مقاومت را اژدهایی فرض می کنند که سرش در ایران، دمش در لبنان و کمرش در سوریه است و می گویند باید از کمر این اژدها زده شود تا ارتباط سر و دم قطع شود.

وی مذاکرات هسته ای را یک مذاکرات سخت برشمرد و خاطرنشان کرد: بحث بر سر بعضی از بندها به 20 سال مذاکره نیاز دارد.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس تاکید کرد: هدف 1+5 این است که ساختاری راه بیاندازند تا همه جای ایران را کنترل کنند و آنان بدنبال فراتر از پروتکل الحاقی هستند. ایران در این مذاکرات وارد جنگ سخت دیپلماتیک شده است و با آنان کشتی می گیریم.

وی همچنین در مورد حضور نماینده ای از سوی مجلس شورای اسلامی در مذاکرات هسته ای گفت: من حضور نمایندگان مجلس را خوب نمی دانم و نباید عضو باشند چرا که اگر مجلس نیز عضوی بر این هیات داشته باشد نمی تواند کار نظارتی خود را به درستی انجام دهد.

 

 

کد N139305

وبگردی