آفتاب

نماینده پاکدشت: وزارت خارجه برای تامین امنیت اتباع ایرانی چه اقداماتی انجام داده است؟

نماینده پاکدشت: وزارت خارجه برای تامین امنیت اتباع ایرانی چه اقداماتی انجام داده است؟

نماینده مردم پاکدشت می گوید وزیر خارجه باید درباره نحوه تامین امنیت اتباع ایرانی در کشورهای دیگر توضیح دهد.

فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره سوال خود از وزیر امور خارجه که عصر فردا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح می شود گفت: یکی از مهم ترین بحث های سیاست خارجی ایران همواره تامین امنیت اتباع ایران در کشورهای دیگر است و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی ماه های اخیر اتفاق های مناسبی در رابطه با تامین امنیت اتباع ایرانی در کشورهای دیگر رخ نداده و این موضوع نگران کننده شده است.

بشیری تاکید کرد: در ماه های گذشته در کشورهای لبنان، عراق و یمن اتفاق های نامناسبی رخ داده و اخیرا نیز حادثه دیگری در لبنان رخ داده که امنیت اتباع ایرانی را تهدید کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بر همین اساس در رابطه با اقدامات وزارت امور خارجه درباره تامین امنیت اتباع ایرانی کشورهای دیگر از وزیر امور خارجه سوال خواهم پرسید و امیدواریم که وزیر امور خارجه پاسخ قانع کننده ای در این زمینه ارائه کند.

وی همچنین به ربوده شدن سربازان ایرانی اشاره کرد و گفت: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و تامین امنیت مرزهای کشور مربوط می شود و در این مورد نیز در آینده از وزیر خارجه سوالاتی مطرح خواهد شد.

29295

کد N139301

وبگردی