آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران و 1+5 اراده سیاسی و حسن نیت برای پیش برد مذاکرات دارند

ایران و 1+5 اراده سیاسی و حسن نیت برای پیش برد مذاکرات دارند

تهران- ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده سیاسی و حسن نیت برای پیش برد مذاکرات در ایران و 1+5 وجود دارد اظهار داشت: به رغم برخی اظهارات نگران کننده که برخی ها مطرح می کنند، در عمل ، نتایج مثبت است.

نوذر شفیعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: ما در تحلیل هایمان به طور کلی خطوط برجسته را مدنظر قرار می دهیم و روی خطوط کلی حرکت می کنیم که خطوط کلی برآیند مذاکرات است، یعنی نتیجه ای است که خانم اشتون و ظریف اعلام کردند.

وی با اشاره به این که خروجی کار از دید آقای ظریف و خانم اشتون مثبت است، افزود: این نشان می دهد که احتمالا یک اراده سیاسی و حسن نیتی برای پیش برد مذاکرات وجود دارد.

وی ادامه داد: یک مذاکره سخت و حساس به نام مذاکرات هسته ای ایران را نمی توان به این سرعت پیش برد مگر آن که قبلا زمینه ها و بسترهایی وجود داشته است.

نماینده مردم ممسنی درمجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نخستین جلسه مذاکرات ایران با 1+5 در موضوع هسته ای در مورد گام پایانی بود نه گام اول، اظهار داشت: به دلیل این که ما در ابتدا آخرین گام را برداشتیم هم اکنون به راحتی و سهولت می توانیم گام های ابتدایی را دنبال کنیم.

شفیعی در مورد عمل به توافق از سوی ایران و طرف غربی گفت: طی چند ماه گذشته یک نکته روشن شد و آن این بود که بین آنچه گفته می شود و آنچه عمل می شود تفاوت وجود دارد، یعنی آمریکایی ها به رغم اظهار نظر ها، در مذاکرات رو به پیش حرکت می کنند و در ایران نیز همین گونه است که به رغم برخی اظهارات نگران کننده که از سوی برخی ها مطرح می شود، در عمل ، نتایج مثبت است.

وی تاکید کرد: این مذاکرات را به معنای اعتماد سازی می دانیم، بسیاری از مسائلی که آمریکایی ها مطرح می کنند خارج از مسائل هسته ای قابل مذاکره نیست و از سوی دیگر این که توانمندی موشکی کشورها نیز قابل مذاکره نیست چون یک رژیم حقوقی خاص خود را دارد.

شفیعی اظهار داشت: خواسته های جمهوری اسلامی ایران در دو موضوع رفع کلیه تحریم های همه جانبه و ناعادلانه و به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران است.

سیام**9121 *1449
کد N139243

وبگردی