آفتاب

گفت‌وگوی سفیر ایران با فرمانده ارتش لبنان درباره حملات تروریستی اخیر در بیروت

گفت‌وگوی سفیر ایران با فرمانده ارتش لبنان درباره حملات تروریستی اخیر در بیروت

سفیر ایران در لبنان با جان قهوه‌چی، فرمانده ارتش و ادمون فاضل، فرمانده ضد اطلاعات ارتش لبنان دیدار وگفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در این دیدار با اشاره به انفجار اخیر مقابل رایزنی فرهنگی سفارت ایران، شهادت محمد دندش، مامور محافظ رایزنی فرهنگی از نیروی انتظامی لبنان و عده دیگری از مردم بیگناه لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

رکن‌آبادی از اقداماتی که تاکنون توسط ارتش در جهت حمایت و حفاظت از نهادهای ایران و نیز شناسایی و دستگیری طراحان و عاملا پشت پرده عملیات‌های تروریستی اخیر در لبنان به‌ویژه افراد مرتبط با گروهک عبدالله عزام تشکر کرد و اقدام اداره اطلاعات ارتش لبنان در شناسایی سریع هویت عاملان عملیات انتحاری اخیر علیه رایزنی فرهنگی کشورمان ظرف 24 ساعت را قابل تقدیر دانست و موفقیت‌های حاصله را نتیجه همکاری مشترک و جمعی دستگاه‌های مربوط دانست.

سفیر کشورمان در بیروت هم‌چنین درگفت‌وگو با فرمانده ارتش و فرمانده ضد اطلاعات ارتش در جریان آخرین تحقیقات به‌عمل آمده قرار گرفت.

فرمانده ارتش لبنان نیز در این دیدار، بر پیگیری موضوع تا دستگیری عوامل اصلی اقدامات تروریستی در لبنان به‌ویژه اقدام تروریستی علیه سفارت و رایزنی فرهنگی سفارت ایران تاکید کرد.

جان قهوه چی هم‌چنین از مسوولان امر در ارتش خواست که همکاری لازم را با سفارت ایران در این زمینه برای تأمین امنیت کامل اماکن و نهادهای مربوط به ایران فراهم کرد.

او هم‌چنین بر عزم ارتش لبنان برای شناسایی و برخورد با عوامل تروریستی در لبنان تأکید کرد و برخورد با افرادی را خواستار شد که جوانان ناآگاه را در دام خود

انداخته و به سمت مرگ سوق می‌دهند.

انتهای پیام

کد N139203

وبگردی