آفتاب

کاتب توجه بیشتر مسوولان به بقاع متبرکه را خواستار شد

کاتب توجه بیشتر مسوولان به بقاع متبرکه را خواستار شد

نماینده گرمسار و آرادان گفت: درآمد موقوفات و بقاع متبرکه برای انجام سرمایه‏‌گذاری‏‌های جدید در این اماکن مقدس کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، غلام‏رضا کاتب در نشست بررسی مشکلات امامزاده علی‏اکبر (ع) آرادان که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و امام جمعه آرادان،برگزار شد، بر لزوم و ضرورت تقویت بنیه دینی مردم تأکید کرد و گفت: در برهه کنونی، لازم است تا توجه مسوولان به بقاع متبرکه بیشتر از گذشته شود.

وی اظهار کرد: تقویت بنیه دینی مردم در امامزادگان و اماکن مذهبی محقق می‏‌شود و هرچه در این زمینه فعالیت شود، باز هم کم است. هر فعالیتی در بقاع متبرکه کشور، اقدام موثری در راستای ترویج فرهنگ دین‏‌محور محسوب می‏‌شود.

وی افزود: به شخصه به فعالیت در حوزه بقاع متبرکه علاقه‏‌مند هستم و با تمام توان در این زمینه همکاری خواهیم داشت تا بتوانیم دین خود را به ائمه اطهار(ع) و فرزندان بزرگان دین ادا کنیم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با برکات وجودی امامزادگان را یکی از اولویت‏‌های فرهنگی امروز در کشور عنوان کرد و گفت: همه در حال حاضر باید دست در دست هم دهند تا این مراکز فرهنگی به خوبی به مردم معرفی شود.

وی اظهار کرد: امروز باید بتوانیم کودکان را با مسائل دینی آشنا کنیم و در امامزادگان با برنامه‏‌های فرهنگی، معرفت دینی کودکان و نوجوانان را افزایش دهیم و این امر یک ضرورت مهم محسوب می‏‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، درآمد موقوفات و بقاع متبرکه را برای انجام سرمایه‏‌گذاری‏‌های جدید در این اماکن مقدس کافی ندانست.

کاتب گفت: با توجه به درآمد اندک موقوفات و بقاع متبرکه، امکان سرمایه‏‌گذاری از محل درآمد این اماکن میسر نیست و لازم است تا مسوولان در این زمینه برنامه‏‌ریزی‏‌های مناسبی انجام دهند.

وی ترویج فرهنگ حسنه توجه به امامزادگان و بقاع متبرکه را یکی از نیازهای جدی امروز در کشور و استان فرهنگی سمنان دانست و گفت: همه مردم و مسوولان باید کمک کنند تا برنامه‏‌های فرهنگی این مراکز مهم دینی تقویت شود.

انتهای پیام

کد N139004

وبگردی