آفتاب

بنیاد ترکیه ای متهم به همکاری با القاعده

بنیاد ترکیه ای متهم به همکاری با القاعده

آنکارا - ایرنا - ˈبنیاد حق و آزادی های انسانیˈ ترکیه که به همکاری با گروه تروریستی القاعده متهم شده است ، قصد ارسال کامیون های کمک های انساندوستانه به سوریه را دارد.

به گزارش ایرنا ، پلیس ترکیه به تازگی در عملیاتی در استان جنوبی ˈ کیلیسˈ ، 25 نفر از اعضای ˈبنیاد حق و آزادی های انسانیˈ ترکیه را به اتهام عضویت و همکاری با گروه تروریستی القاعده دستگیر کرد .

این بنیاد امروز اعلام کرد که در جهت کمک به مردم سوریه ، 250 کامیون کمک های انسان دوستانه را فردا - یکشنبه - به سوریه ارسال خواهد کرد.

پلیس ترکیه در پی رسیدن نیروهای گروه تروریستی تکفیری داعش وابسته به القاعده به مرزهای این کشور و سوریه، پیشتر علیه نیروهای این گروههای تروریستی در استانهای ˈوانˈ، ˈاستانبولˈ ،ˈکیلیسˈ ، ˈآداناˈ، ˈغازی آنتپˈ و ˈقیصریهˈ اقدام به عملیات کرد.

پلیس ضد تروریسم ترکیه به برخی از شعبات بنیاد حق و آزادی های انسانی این کشور یورش برده و شماری از اعضای این بنیاد را به اتهام همکاری با گروه القاعده بازداشت کرد.

ˈ یاشار کوتلوایˈ دبیرکل بنیاد حق و آزادی های انسانی ترکیه در پی این حمله گفت که این عملیات در راستای ممانعت از ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه و همکاری این بنیاد با گروه های تروریستی صورت گرفته است.

ˈ صالح مسلم ˈ رهبر حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه پیش از این عنوان کرده بود که ترکیه به وسیله بنیادهای کمک رسانی ، سلاح و مهمات دراختیار نیروهای معارض و تروریستی سوریه قرار می دهد.

سازمان های ملل متحد و دیده بان حقوق بشر پیشتر در گزارشاتی ترکیه را به ارسال تسلیحات نظامی به تروریست های سوری متهم کردند.

ترکیه از آغاز بحران در سوریه به همراه کشورهای عربستان سعودی و قطر از معارضان وتروریست های سوری حمایت به عمل آورده است.

خاورم ** 230 **1010
کد N138950

وبگردی