آفتاب

برگزاری تظاهرات در شرق اوکراین علیه مخالفان یانوکوویچ

برگزاری تظاهرات در شرق اوکراین علیه مخالفان یانوکوویچ

شماری از هواداران "ویکتور یانوکوویچ" در شرق اوکراین با برپایی تظاهرات، مخالفت خود را با اقدام مخالفان دولت در تسخیر کاخ ریاست جمهوری اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، همزمان با گسترش تظاهرات ضددولتی در پایتخت اوکراین، هزاران نفر از طرفداران دولت در شرق و جنوب این کشور به حمایت از "ویکتور یانوکوویچ" پرداختند. بر این اساس بیش از سه هزار نفر از هواداران دولت اوکراین در شهر خارکوف گردهم آمده و با اعلام بیانیه ای در مورد به خطر افتادن تمامیت ارضی کشور هشدار دادند.

هواداران دولت که در بین آنها نام شماری از نمایندگان پارلمان و سیاستمداران طرفدار روسیه نیز به چشم می خورد، تصمیمات اخیر پارلمان اوکراین را محکوم کرده و آن را عامل گسترش ترور و خشونت در کشور دانستند. در این بیانیه نقض آتش بسی که در روز جمعه به امضای دولت و رهبران مخالفان رسید، به معترضان افراطی نسبت داده شده است. بر این اساس مخالفان مسلح در اقدامی غیرقانونی، سلاح های خود را تحویل نداده و اقدام به حمله به ساختمان های دولتی و تیراندازی به سوی شهروندان کرده اند.

در حالی که مخالفان دولت مدعی تصرف کاخ ریاست جمهوری در کی یف و کنترل اوضاع در این شهر هستند، گزارش ها از فرار یانوکوویچ به خارج از پایتخت و نامعلوم بودن وضعیت وی حکایت دارد. گفتنی است شهروندان مناطق شرقی اوکراین از جمله طرفداران دولت یانوکوویچ و تقویت مناسبات این کشور با روسیه هستند. در جریان تظاهرات ضددولتی در کی یف طی ماه های اخیر نیز این منطقه شاهد برگزاری تظاهرات متعددی در حمایت از یانوکوویچ بود.

کد N138943

وبگردی