آفتاب

وزیر صنعت بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت انواع کشتی تاکید کرد

وزیر صنعت بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت انواع کشتی تاکید کرد

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ساخت، تعمیر و نگهداری انواع کشتی و شناور باید از توانمندی های داخلی بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از توانمندی مجتمع کشتی سازی فراساحل (ایزوایکو)، افزود: در این مجموعه هم اکنون تعمیر، نگهداری و ساخت انواع شناور و کشتی های پهن پیکر انجام می گیرد که باید فعال تر از گذشته عمل کنند.

وی یادآور شد: شرکت های کشتیرانی و نفتکشی برای تعمیر، نگهداری و ساخت کشتی های خود، بهتر است از توانمندی مجتمع کشتی سازی فراساحل (ایزوایکو) بهره برده چرا که خدمات و موارد درخواستی خود را زودتر و ارزان تر از کشورهای خارجی دریافت می دارند.

به گفته نعمت زاده، پروژه های بخش ˈحوضچه خشک بزرگˈ نیز باید هرچه زودتر تکمیل شده و در این میان می توانند از سرمایه گذاران متخصص بخش خصوصی در تأمین نیازهای ارزی و ریالی خود و توان فنی آنان بهره گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جاری برای بازدید از چند طرح صنعتی و معدنی وارد بندر عباس شد.

نعمت زاده که در این سفر چند نفر از معاونین و مدیران وزارتخانه وی را همراهی می کنند، از مجتمع کشتیرانی ایزوایکو، فولاد هرمزگان، صبا فولاد، فولاد کاوه و آلومینیوم هرمزال بازدید می کند.

وی سپس در جمع مسولین استان، آخرین وضعیت صنعتی، معدنی و تجارت استان را بررسی خواهد کرد.

اقتصام (1)1574**1558
کد N138677

وبگردی