آفتاب

تلاش‌های حمدین صباحی برای جلب حمایت اخوان‌المسلمین در انتخابات

تلاش‌های حمدین صباحی برای جلب حمایت اخوان‌المسلمین در انتخابات

منابع مصری از دیدارهای محرمانه میان حمدین صباحی و اعضای اخوان المسلمین مصر خبر دادند.

منابع مصری از دیدارهای محرمانه میان حمدین صباحی و اعضای اخوان المسلمین مصر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه اماراتی "البیان" نوشت: منابع مصری از جلسات محرمانه میان حمدین صباحی، رئیس جریان مردمی مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور با چند تن از رهبران اخوان المسلمین خبر داده‌اند که در این نشست‌ها راه‌های حمایت اخوان المسلمین از صباحی در انتخابات آتی مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

روزنامه مذکور گزارش داد: صباحی بر حمایت اخوان المسلمین از وی در انتخابات حساب بازکرده است و صباحی و اخوان المسلمین می‌خواهند تا عبد الفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشود.

حمدین صباحی پیشتر اعلام کرده بود که مصر برای خروج از بحران کنونی به یک رهبر غیرنظامی نیاز دارد.

در همین راستا، حامیان اخوان المسلمین همزمان با روز جهانی دانشجو تظاهراتی را با عنوان "دانشجو آینه تمام نمای انقلاب" برگزار کرده و خواهان تحقق دموکراسی و برکناری عوامل حکومت نظامی مصر شدند.

شبکه الجزیرة گزارش داد که حامیان اخوان المسلمین مصر روز جمعه همزمان با روز جهانی دانشجو تظاهرات‌های متعددی را با عنوان "دانشجو آینه تمام نمای انقلاب" در چند استان‌ و شهر این کشور برگزار کردند.

تظاهرکنندگان در استان‌های المنیا، الفیوم، الشرقیه، البحیرة و سوئز با سر دادن شعارهایی خواهان آزادی زندانیان سیاسی، تحقق دموکراسی و مشروعیت و برکناری "حکومت نظامی" در مصر شدند.

این تظاهرات با دخالت نیروهای امنیتی مصر به خشونت کشیده شد و در جریان آن ده‌ها تن زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N138336

وبگردی