آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران:

ضرورت آموزش شیوه زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی به آحاد جامعه

ضرورت آموزش شیوه زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی به آحاد جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت: شیوه زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی باید به اقشار مختلف جامعه آموزش داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت: شیوه زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی باید به اقشار مختلف جامعه آموزش داده شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین نصیر نیک‌نژاد بر ضرورت طراحی یک الگوی مشخص از شیوه‌ زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی و آموزش آن به عموم مردم تاکید کرد.

وی افزود: مسئولین و متولیان فرهنگی کشور، باید الگوی مشخصی را به مردم ارائه دهند و بدانند نیازها و مقتضیات انقلاب اسلامی چه نوع سبک زندگی را می‌طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به اهمیت نقش دولت در سبک اداره‌ امور تصریح کرد: باید با آشنایی و سپس تشویق مردم به سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌ها و تعالیم دین اسلام و متناسب با مقتضیات انقلاب و جامعه، این نقش دولت پررنگ‌تر شود.

نیک‌نژاد در ادامه سخنان خود با ذکر اهمیت سه مولفه اعتماد به نفس؛ روحیه جهادی و تلاش در کسب روزی حلال، تصریح کرد: اگر بتوانیم در سبک زندگی به این مولفه‌ها توجه و دقت کنیم، می‌توانیم به کارآمدی آن امیدوار باشیم.

این مسئول فرهنگی گفت: باید نظام تعلیم و تربیت ما در حوزه اقتصاد، به آموزه‌های دینی اهتمام داشته باشد و برای جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به خانواده‌ها و سیستم آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، برنامه‌های جامع ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی بر پایه سرمایه‌ معنوی افراد و جامعه استوار است و بدون معنویت و سلامت معنوی، مقاومت شکننده است. به عنوان مثال لقمه‌ حرام، هر الگویی را که از شیوه‌ زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی ارائه دهید، بی‌استفاده و بی‌فایده می‌کند. کسی که از حرام ارتزاق می‌کند، نمی‌تواند حاضر به هیچ مبارزه و مقاومتی شود، بنابراین تبعات این امر و توجه به کسب روزی حلال، برکات و اثرات آن، همچنین پرهیز از اسراف، تجمل و هم چنین تاکید بر استفاده از محصولات و تولیدات داخلی باید توسط مبلغین، ائمه جماعات و اساتید، تبیین شود.

انتهای پیام

کد N138115

وبگردی