آفتاب

اولین بانوی مصری که رئیس یک حزب سیاسی شد

اولین بانوی مصری که رئیس یک حزب سیاسی شد

تسنیم نوشت:

 

 

 

برای اولین بار در تاریخ مصر یک بانوی مصری به عنوان رئیس حزب "الدستور" مصر انتخاب شد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الحیات؛ دکتر "هاله شکرالله" برای اولین بار درتاریخ سیاسی مصر به عنوان جایگزین "محمد البرادعی" در سمت رئیس "حزب الدستور" مصر انتخاب شد.
الشرق الاوسط خبرگزاری رسمی مصر هم دیشب در این باره اعلام کرد: خانم هاله شکرالله با کسب 108 رای از مجموع 203 رای اعضای کنگره حزب الدستور مصر در جلسه مجمع عمومی این حزب به عنوان رئیس جدید حزب الدستور برگزیده و انتخاب شد.
گفتنی است کنگره سراسری "حزب الدستور" مصر پیش از این نیز محمد البرادعی معاون رئیس جمهوری سابق مصر را به عنوان رئیس افتخاری حزب الدستور برگزید، وی این حزب را در سال 2012 و پیش از ترک مصر تاسیس کرده بود.
گفتنی است "محمد البرادعی" در اعتراض به "کاربرد زور" از سوی نیروهای امنیتی مصر برای پایان دادن به دو مراسم تحصن هواداران "محمد مرسی" رئیس جمهوری مخلوع مصر از سمت خود یعنی معاونت ریاست جمهوری مصر در آگوست گذشته استعفا کرد.
بعد از این استعفا و خروج محمد البرادعی از مصر مسئولان و سیاستمداران و رسانه های مصری به شدت به از این استعفای البرادعی خشمگین شدند و این استعفا را مقدمه ای برای ایجاد شکاف در بین مردم مصر و ضربه زدن به وحدت ملی مصریان دانستند.

5252

کد N137949

وبگردی