آفتاب
داون خبر داد:

تشکیل کمیته مشترک ایران و پاکستان برای مبارزه با تهدید تروریسم مرزی

تشکیل کمیته مشترک ایران و پاکستان برای مبارزه با تهدید تروریسم مرزی

یک رسانه پاکستانی از موافقت تهران و اسلام آباد برای تشکیل کمیته مشترک از مقامات ارشد دو کشور با هدف مبارزه با گروه‌های مسلح و تهدید تروریسم مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه داون پاکستان نوشت ایران و پاکستان موافقت خود را برای برداشتن گامهای مشترک در زمینه مبارزه با شبه نظامیان و تروریسم مرزی اعلام کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که پاکستان ایران را مطمئن ساخته که هر تلاشی را برای پیگیری وضعیت پنج سرباز ربوده شده ایرانی در مرز ایران ـ پاکستان  انجام می دهد.

در همین حال بابر یعقوب فاتح محمد مشاور ارشد سروزیر بلوچستان در یک کنفرانس خبری در شهر کویته اعلام کرد: در صورت کسب اطلاعات در خصوص حضور سربازان ایرانی ربوده شده در خاک پاکستان، فورا وارد عمل می شویم.

بابر یعقوب فاتح محمد تاکید کرد ایران و پاکستان تصمیم به تشکیل کمیته ای مشترک از مقامات ارشد دو کشور با هدف مبارزه با گروه‌های مسلح و از میان بردن تهدید تروریسم مرزی گرفتند.

وی افزود: ایران و پاکستان همچنین موافقت خود را برای رفع سوء تفاهم ها پس از این حادثه و همچنین گسترش روابط دوجانبه اعلام کردند.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان امنیتی و انتظامی، فعالیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه و وزارت کشور، دیدار با مقامات مرزی پاکستان و اعزام نیروهای ایران به پاکستان خبر داد.

وزیر کشور همچنین افزود ایران از پاکستان خواسته تا با جدیت موضوع ربایش سربازان ایرانی را پیگیری کرده و در غیر اینصورت اجازه نفوذ نیروهای ایران تا عمق مرزهای پاکستان و افغانستان بدهد.

کد N137799

وبگردی