آفتاب

سرمدی: حل مساله هسته ای ایران مهم ترین نتیجه رویکرد اعتدالی و تعاملی دولت است

سرمدی: حل مساله هسته ای ایران مهم ترین نتیجه رویکرد اعتدالی و تعاملی دولت است

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر امورخارجه، چهارچوب سیاست خارجی دولت یازدهم را مبتنی بر سه اصل اعتدال، خرد، و تعامل دانست و گفت: رفع نگرانی نسبت به فعالیت هسته ای ایران و حل این مساله، مهم ترین نتیجه پیش گرفتن این سیاست ها در چند ماهه اخیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مرتضی سرمدی روز شنبه در جلسه هم اندیشی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با دانش آموختگان جامعه المصطفی (س) به تبیین چهارچوب های کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید پرداخت.

وی اظهارداشت: اعتدال مهم ترین محوری است که اسلام به ما آموخته است و همه می دانیم که در تشیع نیز عدالت و اعتدال از اصول دین است.

قائم مقام وزیر امور خارجه یادآور شد: سیاست خارجی ما نیز امروز برگرفته از همین موضوع است علاوه بر این تیمی که داعیه جهانی شدن دارد باید با دنیا ارتباط داشته باشد و خود را بشناسد.

سرمدی، تعامل را بستر اصلی سیاست خارجی ایران دانست و گفت: ما با پیش گرفتن این رویکردها در چند ماه اخیر توانستیم موضوع هسته ای ایران را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: ما با کمک این سیاست توانستیم جلوی پرداخت هزینه ای کاری که قصد انجام آن را نداشتیم، بگیریم چرا که ایران هرگز نه قصد دستیابی به سلاح هسته ای را داشته و نه بابت این موضوع تلاشی کرده است.

قائم مقام وزیر امور خارجه تصریح کرد: رفتار گذشتگان باعث شده بود تلقی های نادرستی در این باره ایجاد شود.

سرمدی تصریح کرد: گرفتن بهانه از دست دشمنان که تلاش می کنند تصویری غیرواقعی از برنامه هسته ای ایران ارائه دهند مهم ترین نتیجه پیش گرفتن سیاست تعامل، اعتدال و خرد در عرصه بین الملل است.

ادامه دارد...

سیام(3)**9173**1336
کد N137649

وبگردی