آفتاب

۱۷ هزار دانش‌آموز در المپیاد ادبی رقابت کردند؛ معافیت‌ برگزیدگان از کنکور

۱۷ هزار دانش‌آموز در المپیاد ادبی رقابت کردند؛ معافیت‌ برگزیدگان از کنکور

همشهری آنلاین: بیست‌وهفتمین المپیاد ادبی کشور در بیش از ۲۸۰۰ حوزه داخلی و سه حوزه خارجی برگزار شد.

آموزش > عمومی- همشهری آنلاین:
بیست‌وهفتمین المپیاد ادبی کشور در بیش از ۲۸۰۰ حوزه داخلی و سه حوزه خارجی برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن ساعی دهقان معاون باشگاه دانش‌پژوهان درباره این دوره از المپیاد ادبی گفت: در این دوره از المپیاد ادبی کشور 17 هزار و 224 دانش‌آموز که ده هزار و 700 نفر از آنها دختر هستند، در سراسر کشور و چند حوزه خارج از کشور به رقابت پرداختند.

دهقان افزود: آزمون جمعه 2 اسفند ماه، مرحله اول المپیاد ادبی کشور محسوب می‌شود که دانش‌آموزان شرکت‌کننده به 100 سئوال در مدت 110 دقیقه پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست حدود 1200 نفر برگزیده می‌شوند، گفت: در مرحله دوم نیز که در نیمه اول اردیبهشت سال 93 در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، از میان این تعداد 45 نفر به دوره آموزش تابستانی ویژه باشگاه دانش‌پژوهان جوان راه پیدا می‌کنند.

ساعی دهقان افزود: در پایان این دوره آموزشی تابستانی و برگزاری المپیاد، از میان 45 دانش‌آموز، تعدادی صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز می‌شوند.

معاون باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: دانش‌آموزان رشته علوم انسانی و معارف اسلامی می‌توانند در مرحله دوره آموزشی تابستانی 12 مدال طلا را از آن خود کنند و دانش‌آموزان سایر رشته‌ها نیز می‌توانند 6 مدال طلا به دست آورند.

ساعی دهقان تصریح کرد: این 18 نفر در زیر گروه علوم انسانی از کنکور سراسری معاف هستند و صاحبان مدال‌های نقره و برنز نیز می‌توانند از 20 درصد سهمیه کنکور برخوردار شوند.

وی گفت: در این المپیاد، دانش‌آموزان اول، دوم و سوم تمامی رشته‌های دبیرستان می‌توانند شرکت کنند اما فقط دانش‌آموزان پایه سوم می‌توانند به دوره آموزش تابستانی راه پیدا کنند بنابراین دانش‌آموزان پایه اول و دوم به صورت آزمایشی در این المپیاد شرکت می‌کنند.

ساعی دهقان درباره تعداد حوزه‌های آزمون المپیاد ادبی اظهار داشت: در کل کشور حدود 600 منطقه آموزشی داریم که در هر منطقه حداقل دو حوزه پسران و دختران وجود دارد. در واقع در 2800 حوزه داخل کشور و سه حوزه خارج کشور بیست‌وهفتمین المپیاد ادبی کشور برگزار شد.

بر طبق این گزارش، دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در دبیرستان علامه حلی از نحوه برگزاری المپیاد ادبی کشور بازدید کرد.

کد N136886

وبگردی