آفتاب

هشدار عفو بین‌الملل برای ادامه ناآرامی‌ها در اوکراین

هشدار عفو بین‌الملل برای ادامه ناآرامی‌ها در اوکراین

همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در پایتخت اوکراین سازمان عفو بین الملل در خصوص افزایش تلفات در جریان این ناآرامی‌ها هشدار داد و اجرای عدالت در این خصوص خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق آمار وزارت بهداشت اوکراین طی 48 ساعت گذشته حداقل 35 تن در کی‌یف پایتخت این کشور کشته شده‌اند. این خشونت‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی به وجود آمده است که علاوه بر این 20 کشته در میان نیروهای پلیس به جای گذاشته است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی عفو بین‌الملل، شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهد گروه متعصب در اوکراین با پلیس درگیر شده‌اند که به نظر می‌آید مسئول تیراندازی‌های اخیر در کی‌یف هستند. بسیاری از قربانیان اغلب معترضان‌، خبرنگاران یا پرسنل بخش پزشکی بودند که هیچ خطری نداشتند و از فاصله زیاد هدف شلیک گلوله قرار گرفتند.

سرپرست برنامه‌های اروپا و آسیای میانه در عفو بین‌الملل، گفت: تلفات انسانی در این میان ناراحت‌کننده و بی‌معنی است؛ از این رو مقامات اوکراینی موظفند از تمام اختیارات و قدرت خود برای جلوگیری و توقف استفاده غیرقانونی از ابزار اعمال فشار و سلاح گرم هم از سوی افسران پلیس و هم گروه‌های متعصب استفاده کنند. همچنین همه عاملان این خشونت‌ها باید محاکمه و مجازات شوند.

وی در پایان تاکید کرد که پلیس اوکراین باید به عنوان آخرین راه‌حل از سلاح گرم برای برخورد با معترضان استفاده کند و در این راستا از قوانین بین‌المللی تبعیت کند.

انتهای پیام

کد N136703

وبگردی