آفتاب

«دنی بویل» معروف‌ترین مسابقه تاریخ تنیس را به سینما می‌آورد

«دنی بویل» معروف‌ترین مسابقه تاریخ تنیس را به سینما می‌آورد

«دنی بویل»، کارگردان معروف انگلیسی قصد دارد مسابقه تنیس موسوم به «نبرد جنسیت‌ها» که بین دو تنیس باز معروف زن و مرد در سال 1973 برگزار شد را به فیلم تبدیل کند.

«دنی بویل»، کارگردان معروف انگلیسی قصد دارد مسابقه تنیس موسوم به «نبرد جنسیت‌ها» که بین دو تنیس باز معروف زن و مرد در سال 1973 برگزار شد را به فیلم تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از این که «دنی بویل» نتوانست موفقیت اسکاری دو فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» و «127 ساعت» را با فیلم «خلسه» جدیدترین ساخته‌اش تکرار کند، این بار قصد دارد با ساخت فیلمی درباره مسابقه تنیس میان «بیلی جین کینگ» و «بابی ریگس» خود را برای جوایز اسکار سال آینده آماده کند.

در این فیلم جدید که «نبرد جنسیت‌ها» نام دارد، «سایمون بیوفوی» به عنوان فیلمنامه‌نویس و کریستین کالسون» در مقام تهیه‌کننده با بویل همکاری خواهند داشت.

داستان فیلم درباره رقابت میان «بیلی جین کینگ» (تنیس باز زن) و «بابی ریگس» (تنیس باز مرد) است که در سال 1973 در رقابتی حساس مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت مسابقه با برتری کینگ به پایان رسید که این کار را برای حمایت از حقوق برابر زن و مرد در ورزش انجام داد.

کینگ که در آن زمان 29 سال داشت، ریگز 55 ساله را در سه ست پیاپی شکست داد تا 30 هزار و 472 نفر – که هنوز رکورد بیشترین تماشاگر برای تنیس است – به اوج هیجان برسند و به برتری یک زن بر یک مرد افتخار کنند. ریگز که در سال 1995 در 77 سالگی در گذشت، پیش از مسابقه با کینگ، «مارگارت کورت استرالیایی» را شکست داده بود که خودش 24 گرنداسلم را برده بود. او تا قبل از این که 55 ساله شود به هیچ تنیس‌باز زنی نباخته بود.

حدود 50 میلیون نفر در آمریکا و در کل 90 میلیون نفر در سراسر دنیا این مسابقه تنیس را میان «بیلی جین کینگ» و «بابی ریگس» به صورت زنده تماشا کردند.

«دنی بویل» که فیلم تحسین‌برانگیز «میلیونر زاغه‌نشین» او موفق به کسب هشت جایزه‌ اسکار، ازجمله بهترین کارگردانی شد، اولین فیلم بلند خود را در سال 1994 به‌نام «گودال کم‌عمق» ساخت. این فیلم پرفروش‌ترین اثر سینمای انگلیس در سال 1995 شد.

از افتخارات سینمایی دنی بویل می‌توان به جایزه بهترین کارگردانی بافتا، بهترین فیلم اروپایی اسکار سینمای ایتالیا، منتخب تماشاگران جوایز فیلم اروپا بهترین کارگردانی گلدن گلوب، بهترین فیلم اروپایی جوایز گویا و صدف نقره‌ای جشنواره‌ سن‌سباستین اشاره کرد.

انجمن منتقدین فیلم انگلیس در سال 1913 آغاز به کار کرد و هم‌اکنون دارای 400 منتقد در بخش‌های فیلم، موسیقی، درام و هنرهای بصری است.

انتهای پیام

کد N136267

وبگردی