آفتاب

67 تروریست در جنوب پاکستان بازداشت شدند

67 تروریست در جنوب پاکستان بازداشت شدند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز جمعه گزارش دادند: نیروهای امنیتی این کشور در عملیات ضد تروریستی در مناطق مختلف شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، 67 تروریست و عناصر قتل های هدفمند از جمله چند تبعه خارجی را بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش پلیس کراچی نوشتند: عملیات گسترده و مشترک نیروهای تکاور و پلیس طی 24 ساعت گذشته با یورش به مخفیگاه های تروریست ها و بازرسی منازل مسکونی در مناطق ˈاورنگی تاون، شریف گوت و کلیفتونˈ این شهر همراه بود.

نیروهای امنیتی پاکستان با دریافت گزارش محرمانه نهادهای اطلاعاتی این کشور در شهر کراچی موفق به بازداشت بسیاری از تروریست های وابسته به گروههای افراطی و عناصر تحت تعقیب در جرایم قتل های هدفمند و اقدامات تروریستی از جمله چند تبعه خارجی شدند.

پلیس شهر کراچی افزود: در عملیات پاکسازی تروریست ها در مناطق ˈعزیز آباد، ملیر و ماری پورˈ شهر کراچی نهادهای امنیتی و مجری قانون موفق به کشف مقادیری سلاح و مهمات از تروریست ها و جنایتکاران عامل خشونت ها در این شهر شدند.

دولت پاکستان از اواخر مرداد امسال عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروه های تروریستی، افراط گرایان و عاملان قتل های هدفمند در شهر بندری کراچی آغاز کرده است.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی طی ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در طول این سال ، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی بویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

آساق ** 1095 **1575
کد N136004

وبگردی