آفتاب
فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا

شکل فعلی بودجه‌نویسی جوابگوی مشکلات کشور نیست

شکل فعلی بودجه‌نویسی جوابگوی مشکلات کشور نیست

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از روند بودجه‌نویسی در مجلس گفت: ساختار و نگاهی که به بودجه وجود دارد باید تغییر یابد و کاری که تلفیق انجام می‌دهد توسط کمیسیون‌ها بررسی شود.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وضعیت بودجه ‌نویسی کشور گفت: ما به کلیات نگاه به بودجه اعتراض داریم طی سالهای قبل شاهد بودیم این نگاه به بودجه نویسی جوابگوی مشکلات کشور نخواهد بود و امسال نیز اعتراضات شدیدی نسبت به بودجه شده و ناراحتی‌ها و نگرانی‌هایی متوجه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نوع نگاه به تلفیق از نظر نمایندگان کار درستی نیست. گفته می شود تلفیق نباید باشد بلکه کار تلفیق باید کمیسیون‌ها انجام شود هم چنین در روند بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که بعضی از نمایندگان ده‌ها و صدها پیشنهاد دادند و این موضوع سبب شده سکوت منفی در مجلس حاکم شود و حتی در بعضی موارد رای مخالف بسیار زیاد بوده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواهان توجه هیات رییسه به این موضوع شد وگفت: نوع نگاه و افکار نمایندگان به بودجه در سال جاری نوعی بی‌رمقی و اشتهازدگی بود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بعضی از نمایندگان پیشنهادات زیادی را مطرح می‌کردند اما هیچ نتیجه‌ای نداشت. هر آنچه که در مجلس بررسی شود باید عادلانه باشد اگر زرنگی نمایندگان در این باشد که بیایند بودجه کشور را به سمت خود،‌ نقاط مشخص و یا بعضی از استان های خاصی بکشانند نه عین دین است و نه عدالت.

فتاحی اظهار داشت: ساختار و نگاه به بودجه باید عوض شود زیرا ما باید در بررسی بودجه هم مسائل استانی و هم به طور کلی کل کشور را در نظر گیریم.

انتهای پیام

کد N135890

وبگردی