آفتاب

روسیه: تهدیدهای غرب علیه اوکراین غیرقابل قبول است

روسیه: تهدیدهای غرب علیه اوکراین غیرقابل قبول است

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از سیاست های آمریکا و متحدان اروپایی این کشور علیه اوکراین گفت: تهدیدهای غرب برای اعمال تحریم ها علیه اوکراین نمونه ای از سیاست معیارهای دوگانه و غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، لاوروف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مخالفان دولت اوکراین نمی توانند یا نمی خواهند از گروه های افراط گرا جدا شوند.

وی افزود: در این شرایط ، آمریکا و غرب دولت اوکراین را مسئول بروز وضعیت کنونی می داند و این سیاست یک بام و دو هوا است.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعمال تحریم ها از سوی آمریکا علیه اوکراین را عامل تشویق شبه نظامیان ضددولتی در اوکراین دانست و گفت: اتحادیه اروپا هم تلاش می کند تحریم هایی را علیه اوکراین اعمال کند و در همین حال هیاتی ناخوانده از اتحادیه اروپا به کی یف سفر می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با تاکید بر اینکه این اقدامات غرب در واقع شانتاژ است، اتهامات غرب علیه روسیه مبنی بر مداخله در امور اوکراین را بی اساس خواند و افزود: به شدت نگران اوضاع اوکراین هستیم در حالی که در غرب به شیوه کاملا متفاوت سعی می کند بر اوضاع این کشور تاثیر گذاشته و حوادث آن را بطور سودجویانه تعبیر می کند.

وی ادامه داد: در رسانه های غربی رویدادهای اوکراین به شدت تحریف می شود و این گونه ادعا می شود که گویا غرب از دولت اوکراین می خواهد معترضان کی یف را سرکوب نکند.

لاوروف افزود: اما آنها در مورد ماهیت معترضان ترجیح می دهند چیزی نگویند و به پرتاب بطری های آتش زا به سوی ماموران امنیتی، قتل ها توسط معترضان و اشغال ساختمان های حکومتی در اوکراین هیچ اشاره ای نمی کنند.

اروپام/2242**۵۱۸** 2023
کد N135369

وبگردی