آفتاب

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: بمب اتم دیگر نقش بازدارندگی ندارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: بمب اتم دیگر نقش بازدارندگی ندارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بمب اتم و سلاح‌های هسته‌ای تا حد زیادی خاصیت خود را از دست داده و دیگر نقش بازدارندگی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، بهروز کمالوندی روز پنجشنبه اول اسفند ماه در همایش ملی فقه هسته‌ای در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، افزود: وظیفه داریم فتوای رهبر معظم انقلاب را به گوش دنیا برسانیم.

وی تاکید کرد: فتوای رهبر معظم انقلاب در زمینه حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای بر قلوب مردم دنیا تاثیر گذاشت و اگر با نگاه واقع گرایانه به آن نگاه کنیم از آن جهت که قلوب دیگران را تسخیر می‌کند کار طرف مقابل ما دشوارتر می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از مبانی قدرت مبانی اندیشه است و انقلاب اسلامی بر اساس همین نگاه ساز و کارهای حقوقی در سطح بین‌المللی را تعریف کرده است واندیشه سیاسی و مفهومی ایران در حال نشر در جهان است.

کمالوندی بیان کرد: جهان معتقد است امنیت باید تامین شود و غرب تا جایی که می‌تواند می‌خواهد عده داشته باشد و طرف مقابل را تا جایی که می‌تواند ضعیف کند تا خطری متوجه خودش نشود و طرف مقابل را در سطحی نگه دارد که قوی تر از او نشود.

وی اظهار کرد: موازنه بر اساس مصادیق قدرت محاسبه می شود و برهم ریختن توازن به نحوی پیش می رود که نمی تواند پاسخ گوی حرکات قبلی باشد که تلاش می کند این جریان را مدیریت کند.

کمالوندی افزود: دیپلماسی تهدیدی و متقاعد کردن طرف مقابل برای تسلیم در برابر یک خواسته سیاست غربی ها است و دیپلماسی جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری آن بر مبنای این است که علاوه بر قدرت داشتن دوست داشته شود.

وی گفت: آوردگاه جمهوری اسلامی ایران در فضای بین‌المللی اندیشه است و استکبار تلاش دارد این جنگ را به حوزه‌های دیگر نیز بکشاند.

کمالوندی ادامه داد: آن چه اکنون در جهان شاهدیم تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است و به لحاظ اقتصادی و نظامی پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و این در حالی است که جهان لیبرالیستی در طول 100 سال گذشته در کنار امنیت به دو مقوله بازدارندگی و قدرت توجه داشته است.

انتهای پیام

کد N135306

وبگردی