آفتاب
وزیر راه و شهرسازی در جلسه هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی؛

افزایش بهره‌وری به بازنگری عملیات بندری نیاز دارد

افزایش بهره‌وری به بازنگری عملیات بندری نیاز دارد

ایران با در اختیار داشتن دریای عمان، دریای خزر و خلیج فارس نمی‌تواند از بحث دریا چشم پوشی کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی فرایندهای عملیات بندری در جهت افزایش بهره وری نیاز به باز نگری دارند 

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس  آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی و بخش‌های غیر دولتی با اشاره به این که بخش عمده حمل و نقل دریایی در دریا اتفاق می‌افتد اظهار داشت: ایران با در اختیار داشتن دریای عمان، دریای خزر و خلیج فارس نمی‌تواند از بحث دریا چشم پوشی کنید

وی تصریح کرد دریا یکی از حوزه‌های مهم چه در بحث حمل و نقل چه  تفریحی و چه مسافربری به شمال می‌رود اما متاسفانه مردم کمتر با دریا آشنایی دارند .

وی با اشاره به این که نباید توسعه دریا محور نباید تنها در حد یک سوال باقی بماند افزود:توسعه در این حوزه بسیار گسترده است بنابراین باید بیشتر از اینها روی آن  کار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حمل و نقل از طریق حوزه‌های دریایی جزو انتخاب اول مردم ما نیست و برای شناخت این حوزه به مردم باید در کنار کار فردی به جنبه‌های اجتماعی آن نیز نگاه کنیم که امیدواریم در این دوره این کار صورت گیرد. 

این وزیر کابینه دولت یازدهم ادامه داد: اگر در بخش بین‌المللی دریا جز حوزه‌های مهم محسوب می‌شود در بخش داخلی نیز  باید جایگزین جاده شود که این امر از طریق رفتار مردم امکان پذیر است که باید به سمت الگوهای فرهنگی در این خصوص برویم

وی در خصوص تربیت انسانی در حوزه دریا گفت: مردم باید درشغل خود احساس شان و منزلت کنند واگر این آگاهی در حوزه دریایی بیفتد، می‌تواند در جهت تربیت نیروی انسانی در حوزه دریا موثر باشد که البته تاثیر ابزار و امکانات در این راستا غیر قابل انکار است.

وزیرراه‌ و شهرسازی با اشاره به این که باید تمام فرایندهای عملیات بندر در جهت افزایش بهره وری بازنگری شود. افزود: در خصوص ارتقای بهره‌وری به فرایند بازنگری نیاز جدی احساس می‌شود. همچنین باید در بازنگری فرایندی بحث رقابت به صورت جدی مطرح شود.

آخوندی تنها تفاوت اساسی بین بخش خصوصی و دیگر ار گانها را  قبول کردن ریسک توسط این بخش دانست و ادامه داد: این اتفاق در ایران رخ نداده است و باید به مفهوم رقابت و پذیرش ریسک در رقابت برگردیم.

آخوندی افزود: متاسفانه به مقدار  زیادی ریل بدون استفاده در بنادر وجود دارد که این نشان دهنده یک مشکل جدی است كه باید این مشکل بررسی و در نهایت حل شود.

وی با اشاره به عدم یکپارچگی بنادر افزود: گفتن این نکته حائز اهمیت است که هم در بندر و هم در ترمینال فرودگاه‌ها و هم دیگر بخش‌ها،مدیریت چند پارچه و جود دارد که باید اصلاح شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بخش توریست و اسکله‌های تفریحی گفت:مطرح کردن یک سوال را در این جا اساسی می‌دانم و آن این که با وجود در اختیار داشتن جزایر زیبا و توریست پروری همچون کیش و قشم  نیاز است تا با ساخت اسکله‌های تفریحی در بنادر و جزایر امكان ارتباط آسان این جزایر را با سرزمین اصلی فرآهم كنیم.

 

کد N135267

وبگردی