آفتاب

دیدار حریری با دولتمردان مصری

دیدار حریری با دولتمردان مصری

نخست وزیر اسبق لبنان در سفر خود به مصر با رئیس جمهور و وزیر دفاع این کشور و همچنین دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، سعدالحریری، نخست وزیر اسبق لبنان در سفر خود به مصر با برخی مسئولان مصری از جمله عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع این کشور دیدارو به مذاکره درخصوص روابط مصر و لبنان و آخرین تحولات منطقه پرداخت.

در بیانیه وزارت دفاع مصر آمده است که الحریری در این دیدار ضمن تبریک به مسئولان مصری به خاطر پیشرفت در اجرای نقشه راه آینده، بر نقش مصر به عنوان یک کشور محوری در منطقه و حامی برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

الحریری همچنین با نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب دیدار و در خصوص اوضاع داخلی لبنان در پی تشکیل دولت جدید و خطراتی که این کشور در دوره کنونی با آن مواجه است، بحث و گفت‌وگو کرد.

یک منبع در اتحادیه عرب اعلام کرد که سفر الحریری به مصر با هدف بررسی برخی مسائل مشترک از جمله مساله تروریسم و همچنین مساله حزب الله لبنان صورت گرفته است.

همچنین به گفته یک منبع دیپلماتیک انتخابات ریاست جمهوری آتی در لبنان در راس گفت‌وگوهای دو طرف بوده و توافق شده است که الحریری در آینده سیاسی لبنان نقش اساسی را ایفا کند.

از سوی دیگر نبیل العربی در این دیدار با حمایت خود از لبنان و تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری صلح و امنیت در این کشور تاکید کرد و خانواده‌های قربانیان انفجارهای تروریستی اخیر در منطقه "بئرحسن" تسلیت گفت.

وی ضمن تبریک به الحریری به مناسبت تشکیل دولت جدید، بر حمایت اتحادیه عرب از صلح و ثبات در لبنان تاکید کرد.

العربی در خصوص تلاش میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان برای ایجاد توافق میان الحریری و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امیدوارم این اقدامات مثبت به برقراری صلح و ثبات در لبنان بینجامد.

الحریری و هیات همراه وی همچنین با عمرو موسی، رئیس کمیته پنجاه نفری تدوین قانون اساسی دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی در کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وی همچنین در جریان این سفر با عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت مصر نیز دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

کد N135262

وبگردی